[elektro-etc] Hogy oldanatok meg?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Nov 10 23:44:01 CET 2007


Benedek István wrote:

> Muszáj O-gyűrűt használnod?
> Miért nem azt a keményebb tömítőgyűrűrt (nemtom a nevét) használod,
> amit meg lehet húzni cefetül?

Ilyen masinát már sokat javítottam, és mindig gond volt az olyan 
tömítéssel, ami terhet is felvett. Pl nekiment a targonca finoman a 
radiátornak, máris eresztette az olajat, mert megsérült a tömítőgyűrű. 
Vagy az olaj megkajálta. Találtam profi, pont jó olajálló O gyűrűt, már 
csak a fészkét kell kialakítani.

Régen úgy csináltam, hogy a meglévő vastag homlokfelületbe egy spéci 
szerszámmal beleforgácsoltam az O gyűrű fészkét. Még most is megvan a 
szerszám, de erős gépet igényel, most az nincs. Ezt találtam 
egyszerűbbnek, hogy fémgyűrű. Fontos, hogy ez vegye fel az erőt, így még 
komolyabb megfeszülés esetén is jó esély van rá, hogy az O gyűrű fészke 
nem deformálódik, megmarad a tömítettség. Figyelembe kell venni, hogy a 
dögöt daruzzák, targoncával hurcibálják, mittudomén mit művelnek, és 
nagy gáz, ha olajfolyás miatt az egész olajat le kell fejteni, meg kell 
javítani...

> Ha már mindenképpen O gyűrű, akkor készíts köré egy kb. fele
> vastagságú acélkarikát, amit a végeinél ponthegesztesz, így klassz
> gyűrű lesz belől és nem engedi kifolyni a gumit.

Igen, ez az egyik szóba jött megoldás. Nem belül támaszt, ott megvan a 
menet ugye. Kívül kell megtartsa a gumit.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list