[elektro-etc] arok-fa

Topybear topybear at chello.hu
Tue Nov 6 18:42:17 CET 2007


>> Ezen a statisztikai adaton szvsz nem változtatna semmi további adalék,
>> legfeljebb további dimenziókat lehetne nyitni benne.
> 
> Így van, és pont ezekben lehet az eb elhantolva. Pl ha csupa olyan ember 
> lenne az utakon, akik szeretnek gyorshajtani, és egyformán, tehát 
> mondjuk 90 van megengedve, de mind 120-szal szeret menni, akkor 
> gyakorlatilag nem történik ilyen okból előzgetés. Tehát, ha minden egyes 
> baleseti okot egyberaknak, és eszerint is megnézik, lehet, hogy egy 
> darab indokolatlanul lassan hajtó miatt jóval több baleset történik, 
> mint a gyorshajtók miatt, csak a tényleges balesetben már a lassan 
> hajtó, aki kiváltotta az egészet (ha jogilag nem is vétkes), az sehol 
> sincs az okok között. Gondolatban pedig el lehet képzelni, hogy megy 
> valaki 50-nel órákon át egy kétsávos zsúfolt egyszámjegyű úton, hogy 
> micsoda halom előzés történik körülötte! Minél több az ilyen előzés, ami 
> persze spiccen van, hiszen állandóan jönnek szemben, annál nagyobb a 
> baleseti arány. És persze minél nagyobb a megengedett sebesség, annál 
> kockázatosabb az előzést végrehajtani. Statisztikailag kijön szépen, 
> csak a lényeg van kihagyva belőle.
> 
> Azt persze el se tudom képzelni, hogy bármiféle olyan propaganda bejönne 
> a médiába, hogy ne tessék lassan hajtani, mert az ezérmegazér 
> balesetveszélyes. :-) Pedig igen, az!
> 
> hjozsi


Én a cikket olvastam a tanulmányról és gyanítom, hogy tele lehetett az 
általad hiányolt további bontásokkal, csak az már annyira száraz volt, 
hogy az újságíró csak a 
legfőbb/legizgalmasabb/legijesztőbb/legszenzációsabb adatokat emelte ki.

Topy



More information about the Elektro-etc mailing list