[elektro-etc] arok-fa
Topybear
topybear at chello.hu
Tue Nov 6 18:42:17 CET 2007
>> Ezen a statisztikai adaton szvsz nem változtatna semmi további adalék,
>> legfeljebb további dimenziókat lehetne nyitni benne.
>
> Így van, és pont ezekben lehet az eb elhantolva. Pl ha csupa olyan ember
> lenne az utakon, akik szeretnek gyorshajtani, és egyformán, tehát
> mondjuk 90 van megengedve, de mind 120-szal szeret menni, akkor
> gyakorlatilag nem történik ilyen okból előzgetés. Tehát, ha minden egyes
> baleseti okot egyberaknak, és eszerint is megnézik, lehet, hogy egy
> darab indokolatlanul lassan hajtó miatt jóval több baleset történik,
> mint a gyorshajtók miatt, csak a tényleges balesetben már a lassan
> hajtó, aki kiváltotta az egészet (ha jogilag nem is vétkes), az sehol
> sincs az okok között. Gondolatban pedig el lehet képzelni, hogy megy
> valaki 50-nel órákon át egy kétsávos zsúfolt egyszámjegyű úton, hogy
> micsoda halom előzés történik körülötte! Minél több az ilyen előzés, ami
> persze spiccen van, hiszen állandóan jönnek szemben, annál nagyobb a
> baleseti arány. És persze minél nagyobb a megengedett sebesség, annál
> kockázatosabb az előzést végrehajtani. Statisztikailag kijön szépen,
> csak a lényeg van kihagyva belőle.
>
> Azt persze el se tudom képzelni, hogy bármiféle olyan propaganda bejönne
> a médiába, hogy ne tessék lassan hajtani, mert az ezérmegazér
> balesetveszélyes. :-) Pedig igen, az!
>
> hjozsi
Én a cikket olvastam a tanulmányról és gyanítom, hogy tele lehetett az
általad hiányolt további bontásokkal, csak az már annyira száraz volt,
hogy az újságíró csak a
legfőbb/legizgalmasabb/legijesztőbb/legszenzációsabb adatokat emelte ki.
Topy
More information about the Elektro-etc
mailing list