[elektro-etc] arok-fa

ghid.gm at gmail.com ghid.gm at gmail.com
Tue Nov 6 11:08:47 CET 2007


> De valojban arrol beszeltem, hogy
> a technikai megoldasok korlatosak
> es soxor ertelmetlenul dragak...

Jó régen ütköztem bele valami cikkbe arról, hogyan számolják az
ilyen biztonságot szolgáló beruházások "megtérülését" a
világban...
Eléggé embertelenül hangzik, hogy a baleseteknél megsérült,
vagy meghalt embereknek, ha úgy tetszik egy ember életének
"forintosított/dollárosított" ára van, és ezzel számolják ki,
hogy kell-e az adott módosítás...
Noha műszaki emberként teljesen elfogadhatónak tartom, hogy a
modellezés érdekében számszerűsíteni kell olyan dolgokat is,
amik alapvetően nem azok, de 100 emberből szerintem legalább
90 bizonyosan felháborítónak tartaná, hogy "emberi életekkel
játszanak", "egy ember élete csak egy összeg" stb, különösen,
ha ezt "megfelelően" tálalják nekik...
De te biztos tájékozottabb vagy erről (is)...

> ezert az embernek kell elsosorban
> ovatosnak lenni....es akkor csak
> a tenyleg kivedhetetlen estekben fog
> az arokban/fan landolni.

Csak itt sem mindegy, hogy ebben az esetben meghal, vagy
megússza kisebb sérülésekkel...
De ez már annyiszor elhangzott...

Az utak és autók biztonsági berendezései azért folyamatosan
fejlődnek, és én ezt nagyon helyesnek gondolom... még akkor is,
ha elég sokan citálják ilyenkor a "hamis biztonságérzet" nevű
(egyébként valóban létező) jelenséget ;-)
Örülök pl. hogy van bizt. öv, légzsák, gyűrődő zóna, (sőt abs)
is, vagy pl. a hegy, vagy domb oldalában menő út mellett
szalagkorlát... pedig az elmúlt 25 évben egyszer sem mentem
neki egyiknek sem, vagy pl. hogy a macskaköves (sőt a
keramitos) utak egyre kevesebben vannak (pedig szerintem
tartósabbak mint a mostani aszfalt)...

Pedig jó részük nem a baleset elkerülését szolgálja, hanem a
következményeit csökkenti...
Ez pedig független rendőrségi munkától, nemnormális
országtól...

Mindegy, tudom...ez csak "makogás"... :-/


More information about the Elektro-etc mailing list