[elektro-etc] Rezcso hajlitas

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Tue Nov 6 00:13:10 CET 2007


Balázs Bámer wrote:
  > Lehet, hogy későn válaszolok, de hátha nem. Miért kell hajlítani? Képzeld el
> a hajlítással kialakuló kanyarok belsejét egymás mellett. Ezeket a csövekre
> merőlegese szeleteld föl olyan vastagra, amilyen vastag rézlemezeket tudsz
> szerezni, és egy szeletben már nem zavaró az alak változása (tehát nem túl
> vastag).
> A lemezekbe mard bele az egyenként kialakult szelvény mintáját, majd szereld
> össze. Hogy ezt hogyan érdemes, tömítve vagy keményforrasztva, nem tudom. Ha
> a nagy csőbe ennek is bele kéne férnie, és mellette még áramolni is kell
> valaminek, már nehezebb, esetleg vastagabb héj kell.

Nem nehezebb, pontosan erre a kovetkeztetesre jutottam en is, ha ezeknel a 
csoatmeroknel akarok maradni. Kellenek 8-as zsakfuratok egy kb. 16mm vastag 
anyagba, 8mm melyen. Meg ez ala, tehat mondjuk osszesne 14mm melysegben 6-os 
maroval (cso belso atmero) ossze kell marni az egyebkent osszekotendo 
lyukakat. Csak ezeket nehez beforrasztani, mert ott a rengeteg cso, es a 
legbelsohoz nem lehet hozzaferni.

Ezert a masik megoldas, hogy at kell furni 8-assal, es a kulso oldalon kell 
osszemarni. Igy kivul lehet rakosgatni a "fedlapokat". Jobban tetszene, ha 
egy lemezzel be tudom fedni az egeszet, ugy hogy teljes feluleten hozza van 
forrasztva. Csak ez szerintem nem lesz garantalhato, hogy alatta mindenhova 
befolyik a forrasz, tehat nincs atszivargas a csatornak kozott...

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro-etc mailing list