[elektro-etc] arok-fa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Nov 5 17:01:46 CET 2007


Laurinyecz Zoltán wrote:
> Pontosan errol beszéltem hjózsi. Megéri mégegyszer elolvasni az utolsó
> betuig.
>
> Z
>
> Sziasztok!
>
> Az a nagy fo problema hogy a  muszaki hibababoladodo baleseteken, es
> rosszulleteken kivul gyakorlatilag a legkiemelkedobb ok a nem
> megfelelo helyzetfelmeres... Egyszeruen van nagyon sok (es lassuk be,
> fokent fiatal) akik a
> kovetkezoket gondoljak:

Ezt maga a Jóisten írta? Honnan lehet tudni statisztikai elemzések 
nélkül, hogy kik, milyen okokból szenvednek balesetet? Ki tudja, hogy 
ezek miket gondoltak elotte?

Ez úgy baromság, ahogy van. Csak az "én sohasem hibázok" felfogás 
mondathat valakivel ilyet. Fel kéne fogni, hogy egyáltalán nem errol van 
szó, ez egy tök más, társadalmi, viselkedéstani vagy mittudomén, milyen 
problémakör, ezen az alapon foglalkozhatnánk aprópóból (!) a 
drogosokkal, a hajléktalanokkal, a tolvajokkal, bármivel, csak 
értelmetlen.

Ami meg már átment a gyakorlatba, abs, meg a többi menetstabilizáló és 
egyéb rendszer, a téligumi, az állandóan fejlesztett gumianyagok, a 
kasznik egyre növekvo biztonsága, energiaelnyelo zónák és tesztelésük, 
amik miatt rengeteg autót törnek össze szándékosan bábukkal. Magától 
értetodo a biztonsági öv és a légzsák is már szinte, az autók lámpáira 
vonatkozó eloírások is mind a biztonság (látni és láttatni) érdekében 
vannak, és a lámpafejlesztok rengeteget fordítanak arra, hogy ez úgy is 
legyen (láttam mérohelyiséget pl a GE-ben), szóval milliárdokat költenek 
állandóan a biztonságra. Nem pedig lesöpörve a problémát simán a 
neveléssel akarják elérni a balesetek súlyosságának a csökkentését. Mert 
az nem járható út!

Mibol gondolhatja bárki is, hogy ez a folyamat véget ért?
Néhány buszbaleset elég, hogy a buszgyártók elgondolkozzanak annak a 
muszaki megvalósításán, hogy a felborult busz felso része ne tünjön el, 
ezzel halálra ítélve a felborult busz utasait. Mi akadályozhatja meg, 
hogy foglalkozzanak a buszok felborulásának az okaival is? Csak nem 
diszkóbaleset egy busz árok miatti felborulása? A buszgyártók meg fogják 
oldani elobb-utóbb, hogy a felborult busz teteje nagyjából a helyén 
maradjon. A traktoroknál is megoldották a boruláskori soförhalál 
kivédését. Miért ne lehetne a jármuveken kívüli okokkal is foglalkozni? 
Már el is kezdték régóta, egyre jobb útvonaltervezéssel pl. Én is tudok 
példákat, hogy hol alakították át az útpálya vonalát azért, hogy 
csökkenjen a balesetek száma, pl a 85-ös úton sok ilyen változtatást 
csináltak. Meg olyat is tudok, hogy ahol gyakori volt a rosszul 
megszerkesztett sávkioszátsok miatti összemenés, az megszunjön. Pl a 
70-es út elején, mielott a pálya alatt átmegy kifelé, illetve tovább 
megy egyenesen.

Hát ilyesmikrol van szó, nem pedig nevelési kérdésekrol.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list