[elektro-etc] arok-fa

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Mon Nov 5 12:13:07 CET 2007


jhidvegi írta:
> Fekete Róbert wrote:
>> na igen
>>
>> nem a fákkal vana gond
>> hanem azzal hogy miért a kanyar külső részén van amerre sodródhat az
>> ember jó példa az az út ami kalocsa fele van innen kecskemét felöl
>> valami eszméleteln életveszélyes, első utam alkalmával sem mertem
>> száguldozni amikor észrevettem hogy 2 méteres árok van és minden
>> kanyarban faerdő de csak a külső íven....
> 
> :-) ez már a direkt rosszindulat az út szélét tervezők és készítők 
> részéről.
> 
> Ellenben sokszor lehet látni a fagyok beköszöntével, amikor ónoseső, 
> totál útlejegesedések is vannak, hogy az útszéli árkok tele vannak 
> autókkal. Olyat is láttam már, hogy megfagyott vízátfolyás kanyarban 
> úgy, hogy nem lehetett rá számítani. Csak azok jutottak át, akik képesek 
> erre: látva a jeget, előtte egy erősebb befordulás, aztán a jégen 
> egyenesen menni totál szabadon, fék és gyorsítás nélkül, majd átjutva a 
> jégen újra intenzívebb kanyar. (Verőfényes szép téli idő volt). Mi 
> megúsztuk.

ez a fekete-jeg . ejjel ugy tud lefagyni hogy egyaltalan nem latszik .
az hogy miert csinaljak ugy meg az utakat ahogy , nem tudom kinek a 
felelossege , de gondolom a hatalyos jogszabalyoknak megfelelo , 
szabvanyos megoldas hogy kihegyezett femkarokat installalunk az ut 
szeleire , befele, folfele allitva 25-30 fokban .

az ut szelere tett beton padka pl nem csak az uton tartja a port es 
koszt (mert az jo , csuszik es eletveszelyes mindenkinek aki egy nyoman 
halad) hanem egyben kizarja hogy menekulni tudj motorral , kerekparral a 
szembejovo elozeset elnezo autos elol .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list