[elektro-etc] arok-fa
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Nov 5 12:13:07 CET 2007
jhidvegi írta:
> Fekete Róbert wrote:
>> na igen
>>
>> nem a fákkal vana gond
>> hanem azzal hogy miért a kanyar külső részén van amerre sodródhat az
>> ember jó példa az az út ami kalocsa fele van innen kecskemét felöl
>> valami eszméleteln életveszélyes, első utam alkalmával sem mertem
>> száguldozni amikor észrevettem hogy 2 méteres árok van és minden
>> kanyarban faerdő de csak a külső íven....
>
> :-) ez már a direkt rosszindulat az út szélét tervezők és készítők
> részéről.
>
> Ellenben sokszor lehet látni a fagyok beköszöntével, amikor ónoseső,
> totál útlejegesedések is vannak, hogy az útszéli árkok tele vannak
> autókkal. Olyat is láttam már, hogy megfagyott vízátfolyás kanyarban
> úgy, hogy nem lehetett rá számítani. Csak azok jutottak át, akik képesek
> erre: látva a jeget, előtte egy erősebb befordulás, aztán a jégen
> egyenesen menni totál szabadon, fék és gyorsítás nélkül, majd átjutva a
> jégen újra intenzívebb kanyar. (Verőfényes szép téli idő volt). Mi
> megúsztuk.
ez a fekete-jeg . ejjel ugy tud lefagyni hogy egyaltalan nem latszik .
az hogy miert csinaljak ugy meg az utakat ahogy , nem tudom kinek a
felelossege , de gondolom a hatalyos jogszabalyoknak megfelelo ,
szabvanyos megoldas hogy kihegyezett femkarokat installalunk az ut
szeleire , befele, folfele allitva 25-30 fokban .
az ut szelere tett beton padka pl nem csak az uton tartja a port es
koszt (mert az jo , csuszik es eletveszelyes mindenkinek aki egy nyoman
halad) hanem egyben kizarja hogy menekulni tudj motorral , kerekparral a
szembejovo elozeset elnezo autos elol .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list