[elektro-etc] Aszinkron villanymotor fekezesre

Moczik Gabor pm at progzmaster.hu
Sat Jun 30 00:15:10 CEST 2007


jhidvegi wrote:
> Növelhető a billenőnyomaték a fesz növelésével, annak a négyzetével 
> arányos, de csak a telítésig. Utána már csak fűt a többlet.

Hmm, szoval a vas telitodes alapvetoen az elmeleti korlat.
Vajon mennyi tartalek lehet egy 5-10kW motorban?

> Hááát, végülis igen. De a forgórész, ahogy írod, azt is kéne hűteni. 
> Mondjuk abban nincs sokminden, ami nagyon tönremenne, a hője az állórész 
> felé távozik, ha zárt, és kívül van hűtve az állórész. Tulajdonképpen a 

Akar olajjal is lehetne huteni belulrol, elvileg...
A csapagyak helyere, illetve melle :-) kell szimmering, meg az egyeb 
lyukakat le kell tomiteni, meg kell egy olaj keringetoszivattyu.

> Ha nyitott, van módod átpréselni rajta levegőt.
> De egyszerűbb azt a méretet választani, ami tartósan bírja a gyűrődést 
> (a névleges nyomatéka akkora, amekkorára tartósan akarod igénybevenni). 
> Ha csak néha kell, akkor nincs gond, nem olyan gyorsan melegszik az.

Huszon kW felett mar eros anyagi problemakat okoz hogy nevleges terhelesre 
alkalmasat valasszak, ezert gondoltam "hekkelni", bar lehet hogy alapvetoen 
mas fekezesi megoldast kene valasztani, csak ekkora teljesitmenyen mar 
minden bonyolult...

> A fesznövelés azért jó módszer, mert ezzel a szlip csökken jelentősen. 

Mondjuk egyelore fogalmam sincs, hogyan vezereljem a motort, nemkene a 
halozatbol 10kW-ot felvenni es hove alakitani, jo volna valahogy minimalis 
kulso energiabedobassal felgerjeszteni, a tobbi ott van a tengelyen :-)

Mindezt ugy, hogy valaszthatoan vagy allando nyomatekkal terheljen vagy 
annyira terhelje a meghajto eszkozt hogy allando maradjon a fordulatszam.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( pm -> @ -> progzmaster -> . -> hu  )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro-etc mailing list