[elektro-etc] Electric car vs ferrari
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Jun 27 23:24:04 CEST 2007
Mivel megy az a járgány?
Akku, üa cella, vagy mi?
Itt vmi árulás van :)
240km-et "ferrari" tempoban egy villanyautó hogy megtegyen ahhoz vmi átüto
energiaforrásnak kell benne lennie.
Ferrarikban nincs csicsa. Ami kell egy sportkocsiba benne van.
Pl klima. Pl ablaktörlo.Pl világítás. Pl hifi. Pl elektromos ablak. stb.
-
Elkopott a generatorkefem, toltesem nuku.
Dolgom volt, elindultam a városba, kényszer nagy úr alapon.
Nem kalkulaltam be, hogy a motort huteni is kell ebben a jóidoben, igy nem
hozott haza teljesen.
De a Janoskorhaz, Sportkorhaz, Batthyányi tér, Lánchíd - Podmanicky-Izabella
utca-Margit híd utat megjártam vele.
A margít híd budai hídfo körül adta meg magát, ott már nem vette a
fordulatot, kerestem egy parkolot és leálltam.
Nemsokra rá haver végzett munkával, kikaptuk a jaro autojabol az akkut,
bikakabellel parhuzamosan az enyemmel, hazajöttünk, majd akku vissza az
övébe.
Persze a valóságban morcos voltam, hogy még kibírhatott volna 2km-et... :)
Lényeg a lényeg. Egy 75Ah-s fél éves minoségi akku amelyik a gyujtast, AC-t,
injektorokat, hutést biztosította kb semmit nem bírt.
Az egesz vem volt 20km. Ehhez képest az autó mozgatása iszonyat energia.
Nemértem ezt a villanyautót...
A.
----- Original Message -----
From: "vajk fekete" <halaloszto at yahoo.co.uk>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Wednesday, June 27, 2007 10:24 PM
Subject: Re: [elektro-etc] Electric car vs ferrari
meghallgattam megegyszer:
A villanyauto egy tankolassal 240km-et tud megtenni, es fele olyan nehez
mint a ferrari.
Amugy a ferrarikban sem nagyon szokott csicsa lenni.
vajk
----- Original Message ----
From: Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Wednesday, 27 June, 2007 10:41:28 AM
Subject: Re: [elektro-etc] Electric car vs ferrari
Engem nem nagyon hatott meg.
Állóhelyzetbol egy ekkora tömeget egy belsoégésu pláne benzinmotorral piszok
nehéz gyorsítani.
De repülorajtnál, illetve pályán, úton stb életszeru körülmények között
rettenetesen bealázná a két sportgép a villanyautót.Még így is hogy szemre
vagy harmada a tömege, és valszeg nincs benne a klimától kezdve semmi extra.
A villanymotor vs belsoégésu motor karakterisztika jött most csak ki, semmi
más, illetve a tömeg.
Elso húz 0-tól atom módon, a másik meg nem, csak fentebb, de ott
rettenetesen, és ki lehet szedni belole párszáz LE-t.
Míg a villanymotorból elég nehézkesen ekkora méretben, a mai akku viszonyok
mellett.
Viszont az elso hatótávolsága, komfortja messze elmarad azonos teljesítmény
tömeg mellett a benzines társaiktol.
Egyszeru parasztvakítás az egész. Ennyi erovel egy szifonpatront is tehettek
volna a sportgépek meg a villanyautó mellé. :)
Akkor az nyert volna.
A villanygépben a dizájn sztem tízszer több "innovációt" tartalmazott mint a
meghajtás.
A.
----- Original Message -----
From: "Jozsef Valkai" <jvalkai at gmail.com>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Tuesday, June 26, 2007 10:10 PM
Subject: Re: [elektro-etc] Electric car vs ferrari
Lehidaltam... :)
charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2007.06.26.:
> Hofferek Attila írta:
> > http://www.indavideo.hu/video/Electric_car_vs_Ferrari
> >
> zsir - es mar szazotven merfold a hatotav - nekem boven eleg lenne ...
>
> bye
> dexter
>
>
--
--
https://www.paypal.com/hu/mrb/pal=NMCZCQHKNJV6S
--
--
Valkai Jozsef
+36 70 36 28 147
valkaij at externet.hu
jvalkai at gmail.com
lat: +47.30.43.94
lon: +19.9.9.39
Terkep:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=en&msa=0&msid=117746938126421924724.00000111c751540f8d9a8&ll=47.512056,19.152453&spn=0.012,0.029182&z=15&om=1
___________________________________________________________
Yahoo! Answers - Got a question? Someone out there knows the answer. Try it
now.
http://uk.answers.yahoo.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list