[elektro-etc] szep uj vilag
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Jun 17 15:13:52 CEST 2007
gyapo wrote:
> Gyakorlati oldalrol megkozelitve, szerintem nem lehet erezni, hogy
> nehezebb lenne elforditani a kormanyt, mint allo helyzetben.
> Nem tudom, hogy rogzitett motorral es megporgetett kerekkel lehetne-e
> erezni, de ez nem is lenyeges. A problema az, hogy ha elforditom
> menetkozben a kormanyt, akkor a motor elfekszik, mert en haladok
> tovabb egyenesen, a motor meg elmegy jobbra vagy balra, kimegy
> alolam. Ezt ket esetben jol lehet hasznositani. Az egyik a kismeretu
> akadalyok gyors kikerulese. Mondjuk egy elottem halado busztol nem
> latok sokat az uttestbol, aztan folbukkan egy feltegla, vagy katyu es
> hirtelen kell kikerulnom. Elrantom a kormanyt, a motor elindul
> oldalra, ezzel kikeruli az akadalyt, es meg mielott en eltavolodnek a
> motortol visszarantom, es a motor bejon alam. Az egesz eleg gyorsan
> zajlik es kis gyakorlat kell hozza. A masik alkalmazasi terulet a
> gyors kanyarodas. Ez ugy mukodik, hogy hirtelen kanyarodas elott
> ellentetes iranyba kell kis idore kormanyozni. Ekkor a motor elkezd
> dolni, majd visszarantva a kormanyt mar dolt allapotban vagyunk az
> iven.
Köszönöm, hogy ezt mind leírtad, ez mind teljesen egyezik az összes
dologgal, amit itt összeirkáltam.
> probaltam, konnyen megy. Viszont sportmotorokon eleg gyakori a
> kormany lokesgatlo, ez eppen a gyors mozdulatokat akadalyozza meg, es
ahaaa, szóval lehet, hogy emiatt nehéz ezeken rángatni a kormányt? Akkor
akik ezt írják, miért nem teszik hozzá ezt, mint szerintem nagyon
lényeges dolgot?
És komolyan? Van ilyen szerkezet? Nem korlátozza ez a versenyzot?
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list