[elektro-etc] szep uj vilag
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Jun 12 16:57:29 CEST 2007
a kormanyt azert nehez eltekerni, mert az utanfutas-egyenesbe visszateres miatt olyan a kormanymu geometriaja, hogy a kormany eltekerese egy icipicit meg is emeli a motor sulypontjat. a kanyarban a nagy centrifugalis ero egy resze nyomja a motort a talajhoz, igy sokkal nagyobb ero kell a kormanytekereshez mert nem csak a sajat sulyat kell emelni a motorna. a centrifugalis ero masik fele meg oldaliranyu, ezzel a tapadas tart egyensulyt. Es a tapadas a felnin-kullokon-agyon kereszul tartja ezt az egyensulyt...
vajk
----- Original Message ----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Tuesday, 12 June, 2007 1:15:09 PM
Subject: Re: [elektro-etc] szep uj vilag
Tóth János wrote:
> Ekkora sebességnél nem azért nem tudta bevenni a kanyart mert
> megijjedt, hanem mert nem volt akkora erő a karjában, hogy beforgasa
> a kormányt.
Már megbocsáss, ezt az égvilágon semmi nem igazolja. Ez egy merő
feltételezés, és még hibás is. Mitől lenne nehéz eltekerni a kormányt?
Az első kerék perdülete miatt? Tudod, milyen pici kell eltekerni, hogy
számottevő legyen az elfordulás? És hogy nem csak eltekerni kell, hanem
bedönteni is, amihez előbb kijjebb kell vinni a súlypont alól a
nyomvonalat?
> Aki versenyzett már vagy probálta esetleg az tudja, hogy
> nagyon nehéz elforditani a kormányt. Ha gyenge a felni képes
> kiszakadni az kerékagy a helyéről. Nem egyet láttam már versenyen
> kiszakadni.
Pusztán azért, mert el akar fordulni a pályán az illető? Ne már!
hjozsi
___________________________________________________________
Yahoo! Answers - Got a question? Someone out there knows the answer. Try it
now.
http://uk.answers.yahoo.com/
More information about the Elektro-etc
mailing list