[elektro-etc] szep uj vilag
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Jun 12 13:49:57 CEST 2007
May Károly wrote:
> A laza kormánymozdulat így utólag a pályaszélről. :)
ebben a szituban valóban a pálya széléről, de én már több laza
kormánymozdulatot is csináltam - igaz, hogy autóban - abból a célból,
hogy pl a hídon a felezővonalon szembe jövő kamion mellett ippeghogy
elférjek, vagy egy, az előzést befejezni nem tudó autónak helyet
csináljak. És ilyenkor eszembe nem jutna fényszórózni, dudálni... mert
az csak lefoglalja a procimat, tehát elvesz a hatékony cselekedet
idejéből.
> Ahogy írod. Én is megfigyeltem nagyon sokszor az élet különböző
> szituiban , hogy vészhelyzetben sokan lebénulnak ahelyett, hogy
> cselekednének. Szerintem akkor nem a jogaikhoz ragaszkodnak csak az
> agyuk lefagy. MKároly
Jó, én csak pejoratíve mondom ezt az életük árán is ragaszkodnak a
jogaikhoz dolgot. Azt értem alatta, hogy bevágták a kreszt, mint egy
rossz verset, és mechanikusan alkalmazzák, nem érzik az autót, nem érzik
a szituációt, vészhelyzetben sikítani vagy lebénulni képesek csak.
El tudom képzelni, hogy idővel rájönnek, hogy az otkatásban nem a normál
közlekedéssel kell csak megismertetni a delikvenseket, hanem valami
módszerrel vészhelyzeti szitukat is gyakoroltatni kéne. Legegyszerűbb a
tesztpálya, amiről korábban itt volt szó, de sok más - és persze drága -
megoldást is ki lehet eszelni. A pilótákat kiképzik vészhelyzetekre is,
és gyakoroltatni is lehet szimulátorban. Valami ilyesmit biztos lehetne
úrvezetőknél is csinálni. És persze meg is lehet fizettetni, csak egyet
nem kéne: ennyi gyakorlatlan meg agresszív - tehát pszichésen
alkalmatlan - fazont kiengedni a forgalomba.
Hétvégéken, ha muszáj menni, igen szembeötlő a különbség a
hétköznapokhoz képest.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list