[elektro-etc] szep uj vilag

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Jun 12 13:49:57 CEST 2007


May Károly wrote:

> A laza kormánymozdulat így utólag a pályaszélről. :)

ebben a szituban valóban a pálya széléről, de én már több laza 
kormánymozdulatot is csináltam - igaz, hogy autóban - abból a célból, 
hogy pl a hídon a felezővonalon szembe jövő kamion mellett ippeghogy 
elférjek, vagy egy, az előzést befejezni nem tudó autónak helyet 
csináljak. És ilyenkor eszembe nem jutna fényszórózni, dudálni... mert 
az csak lefoglalja a procimat, tehát elvesz a hatékony cselekedet 
idejéből.

> Ahogy írod. Én is megfigyeltem nagyon sokszor az élet különböző
> szituiban , hogy vészhelyzetben sokan lebénulnak ahelyett, hogy
> cselekednének. Szerintem akkor nem a jogaikhoz ragaszkodnak csak az
> agyuk lefagy. MKároly

Jó, én csak pejoratíve mondom ezt az életük árán is ragaszkodnak a 
jogaikhoz dolgot. Azt értem alatta, hogy bevágták a kreszt, mint egy 
rossz verset, és mechanikusan alkalmazzák, nem érzik az autót, nem érzik 
a szituációt, vészhelyzetben sikítani vagy lebénulni képesek csak.

El tudom képzelni, hogy idővel rájönnek, hogy az otkatásban nem a normál 
közlekedéssel kell csak megismertetni a delikvenseket, hanem valami 
módszerrel vészhelyzeti szitukat is gyakoroltatni kéne. Legegyszerűbb a 
tesztpálya, amiről korábban itt volt szó, de sok más - és persze drága - 
megoldást is ki lehet eszelni. A pilótákat kiképzik vészhelyzetekre is, 
és gyakoroltatni is lehet szimulátorban. Valami ilyesmit biztos lehetne 
úrvezetőknél is csinálni. És persze meg is lehet fizettetni, csak egyet 
nem kéne: ennyi gyakorlatlan meg agresszív - tehát pszichésen 
alkalmatlan - fazont kiengedni a forgalomba.

Hétvégéken, ha muszáj menni, igen szembeötlő a különbség a 
hétköznapokhoz képest.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list