[elektro-etc] Alapvetes ov/legzsak ugyben

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
Fri Jun 8 09:50:46 CEST 2007


Hali!

Szerintem ez a x km-rel koccantam, eleve nem pontos. Hacsak mindennemu 
fékezés nélkül nem csattansz, akkor kevébé mérvadó, hogy mennyivel mentél 
pár másodperccel elotte.
Valahol volt egy film, hogy kielemeztek németeknél autópályakamerás 
felvételeket, a "vazze 240-nel mentem és túléltem kategóriából". A videoról 
megmérték a sebességeket és kiderült, hogy mondjuk elkezdett keresztbe állni 
a kocsi, és mire a szalagkorlátnak csapódott, már fele, vagy més annyi sem 
volt a sebessége. Tehét könnyen lehet, hogy megyek harminccal, de a csat már 
csak 10 km/h. Van az autoklubnak egy demonstrációs eszköze, amely szimulál 
egy 30(?)-as ütközést, egy kis kocsi gurul, amin ülsz (bekötve) és 
akadálynak megy. Na, azt érdemes kipróbálni, brutális.

Másik. A sofor általában tudja, hogy baj lesz, tehát készül rá. Barátno 
azóta köti be az övet, amióta egy erosebb fékezés miatt, amitol én meg sem 
moccantam, o szabályszeruen felfeküdt a muszerfalra és lekoccolta a 
szélvédot. Pedig csak egy furgon nem adott meg elsobbséget, nem is volt 
csatt. Az biztos, hogy a kéz sokat fog, de abajok nem ott kezdodnek, ahol 
még kézzel is megfogod magad.

Én is bukfenceztem már kocsival, egy oldal-ütközés után, a fejelnálló 
kocsiból jöttem ki a végén, övfeszíto szépen befogott az ülésbe, és semmi 
bajom nem volt. Bár a roncsot látva az utca népe már a mentoket és 
tuzoltókat hívta, mert biztosara vették, hogy itt valakinek vége van.

Miközben a csomagtartóban lévo cuccok az abalkon át távoztak, stb. Öv nékül 
meg lett volna simán az esély arra, hogy én is követem oket. Ja, és mindez a 
lakásomtól 50 m-re történt, úgyhogy csak gratulálni tudok a "hosszabb útra 
kötöm csak be" elmélet híveinek.

Szabolcs





More information about the Elektro-etc mailing list