[elektro-etc] Alapvetes ov/legzsak ugyben
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Fri Jun 8 09:50:46 CEST 2007
Hali!
Szerintem ez a x km-rel koccantam, eleve nem pontos. Hacsak mindennemu
fékezés nélkül nem csattansz, akkor kevébé mérvadó, hogy mennyivel mentél
pár másodperccel elotte.
Valahol volt egy film, hogy kielemeztek németeknél autópályakamerás
felvételeket, a "vazze 240-nel mentem és túléltem kategóriából". A videoról
megmérték a sebességeket és kiderült, hogy mondjuk elkezdett keresztbe állni
a kocsi, és mire a szalagkorlátnak csapódott, már fele, vagy més annyi sem
volt a sebessége. Tehét könnyen lehet, hogy megyek harminccal, de a csat már
csak 10 km/h. Van az autoklubnak egy demonstrációs eszköze, amely szimulál
egy 30(?)-as ütközést, egy kis kocsi gurul, amin ülsz (bekötve) és
akadálynak megy. Na, azt érdemes kipróbálni, brutális.
Másik. A sofor általában tudja, hogy baj lesz, tehát készül rá. Barátno
azóta köti be az övet, amióta egy erosebb fékezés miatt, amitol én meg sem
moccantam, o szabályszeruen felfeküdt a muszerfalra és lekoccolta a
szélvédot. Pedig csak egy furgon nem adott meg elsobbséget, nem is volt
csatt. Az biztos, hogy a kéz sokat fog, de abajok nem ott kezdodnek, ahol
még kézzel is megfogod magad.
Én is bukfenceztem már kocsival, egy oldal-ütközés után, a fejelnálló
kocsiból jöttem ki a végén, övfeszíto szépen befogott az ülésbe, és semmi
bajom nem volt. Bár a roncsot látva az utca népe már a mentoket és
tuzoltókat hívta, mert biztosara vették, hogy itt valakinek vége van.
Miközben a csomagtartóban lévo cuccok az abalkon át távoztak, stb. Öv nékül
meg lett volna simán az esély arra, hogy én is követem oket. Ja, és mindez a
lakásomtól 50 m-re történt, úgyhogy csak gratulálni tudok a "hosszabb útra
kötöm csak be" elmélet híveinek.
Szabolcs
More information about the Elektro-etc
mailing list