[elektro-etc] Alapvetes ov/legzsak ugyben
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Thu Jun 7 18:28:33 CEST 2007
ellenpeldakat konnyu sorolni, mert az ellenpeldak elnek.
En pl egyszer sajnos megtoltam a lampanal a sor veget. A marutinak a hatuljan egy karc sem lett, a nissan eleje sajna elegge szetesett. Viszont a marutiban ulo be-nem kotott csaj lefejelte a tukrot, es a szelvedo is berepedt.
vajk
----- Original Message ----
From: Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Thursday, 7 June, 2007 5:40:59 PM
Subject: Re: [elektro-etc] Alapvetes ov/legzsak ugyben
Koccantam már 30-al szamarával elottemálló autóba.
Rengeteget számított hogy a kezem a kormányon volt. Az utolsó pillanatban
vettem észre, balra néztem valamit, jóember meg kanyarodni akart, megállt.
A bal kezem fennmaradt, a jobb lecsuszott, bekapcsoltam vele az ablaktorlot.
Mondom, oldalra néztem, és gyakorlatilag azonnal a koccanás elott vettem
észre mivan. Semmi idom nem volt felkészülni, kormányt rántottam csak el,
ennyi.
Nem ütöttem meg magam kicsit sem.
És nem törtem le az ablaktörlo kapcsolot. Jol jelzi szvsz hogy 30km/h az
nudli.
10km/h meg egyenesen vicc.
50 körül kezdodnek szvsz a bajok.
Ezek a mesek jobbrol balrol, meg a csusztatott rendori demonstraciok.
Kivagyok tolük.
Amkor egy sinen gurulo szék áll meg egyszercsak, és majd kiszakad belole az
ipse, rossz nézni.
Ilyen 50-nél egyszeruen nincs. Az esetek elenyészo részében mikor valaki egy
smart-al egy hazba csapódik.
Ezek mind csusztatasok. Persze a jo erdekeben, ezert elnézheto.
Egy auto a legkisebb koccanásnál is hatalmas energiát nyel el csak az elso
muanyag lokharito altal.
Aztan a csomo gyurodesi zona stb.
Nem mondom hogy 50-nel meg lehet tartani magad.
De kurva sokat lassítasz magadon a kezeiddel, és szépen a kormányra lehet
érkezni mellkassal minden para nélkül.
Ha volt idod felkészülni, és a másik dolog pl egy álló jármu, és nem egy
betonfal.
Vagy: foci:
Jomultkor megpattant a labda egy salakdarabon, pont a labam ala.
Raleptem mikozben kb teljes sebességgel futottam.
Elvágódtam. A kezem csesztem csak össze, igaz azt rendesen.
De nem fejeltem le a földet stb.
Szoval nem szabad lebecsülni az ember kezeit...nem biztonsági öv, de
iszonyat sokat számít.
Eleve hogy azt atomeget nem kell lassítani.
Nem kevés.
Másrészt hogy az izomerod is képvisel valamit.
A ketto együtt már számottevo.
Nem beszélve arról hogy a rugalmas tested nem csinal ostorszeru mozdulatokat
akkorákat, ha több ponton van csillapítva.
Nagyon nagyon fontos az ember keze. Legalabb annyira mint az öv meg a lufi.
A.
----- Original Message -----
From: "Várszegi Péter" <varszegi at kapos-net.hu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Thursday, June 07, 2007 3:44 PM
Subject: Re: [elektro-etc] Alapvetes ov/legzsak ugyben
> Ekkora baromságot is régen hallottam amit itt eloadtál...
> Helyzetfüggo, hát persze, ha reggel eszembe jut, hogy én ma nem
> forntálisan fogok ütközni, hanem máshogy, akkor nem kapcsolom be az
> övet...
> Ezek tipikus tévedések az övvel kapcsolatban...
> Nem 70-nél van határ, hanem olyan 10km/h-nál (vagy kevesbbnél)amikor már
> nem tudod megtartani magadat.
> Ha nem kötöd be magad, az a te bajod, de légyszíves ne terjeszd a
> hülyeséget nyilvánosan.
> De próbáld ki a dolgot, 10km/h-át úgy lehet szimulálni, hogy kitámasztod a
> kezedet és valaki rádejt egy cementeszsákot 1m-rol, na azt tartsd meg...
> az 50km/h-át meg úgy tudod kipróbálni, hogy kinyújott kézzel leugrasz a
> negyedikrol...
> http://web.b-m.hu/belugy/hir2002.nsf/bee84140eca294f0c1256b3900000adb/8b07f462b67ab493c1256fb20045ab40?OpenDocument
>
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Info" <info at kiralyelektronika.hu>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Thursday, June 07, 2007 3:04 PM
> Subject: Re: [elektro-etc] Alapvetes ov/legzsak ugyben
>
>
>> Sziasztok !
>>
>> Szerintem azért van ez a keverés, hogy övvel vagy anélkül mert van aki
>> frontálisan ütközött és akkor segített neki az öv, van aki oldalról és
>> eltörte a bordáit.
>> Szóval helyzetfüggõ szerintem, hogy mikor érdemes bekötni az övet meg
>> mikor
>> nem. Kivétel, ha 5 pontos öv van a kocsiban, az tuti nem okoz nagy gondot
>> oldalütközésnél sem. Én ennek a bevezetését javasolnám, nem pedig lufik
>> elhelyezését...
>>
>> Én egyszer törtem totálkárosra egy kocsit:) abból van egy kis
>> tapasztalatom:
>> karácsony elsõ napján reggel húzok haza, úgy 70km-t kellett volna mennem.
>> Tök álmos voltam, elfelejtettem, hogy tél van :) de komolyan. Csak az
>> tûnt
>> fel, hogy mindenkit meg kell elõznöm, pedig nem is mentem gyorsan
>> (110km/h).
>> A hóbordák nem tûntek fel az úton :) Aztán egy hajtûkanyarban lelassítok
>> a
>> szokásos 80-90-re (ennyi rémlett, hogy nyáron ennyivel tudom még bevenni)
>> és
>> utána nagyon gyorsan felébredtem a látványra :) Elõttem 40-el
>> csúszkálnak,
>> szembõl szintén 40-el jönnek én meg keresztben az úton. :) Nagy
>> véletlenül
>> visszafordítottam a kocsit, akkor jutott eszembe, hogy nem kéne
>> frontálisan
>> ütközni szal inkább az erdõ fái. Ok, mázliból mégegyszer sikerült
>> visszafordítani a kocsit és feltekeredtem az elsõ fára úgy 70-el. 2 gumit
>> leszedett a felnirõl az avar, az anyósülés felõli merevítõ-oszlop hajlott
>> meg. Meg az alaplemez, meg a futómû...mindegy. (c) Suzuki :)
>>
>> Nos, lényeg a lényeg, nem volt övem ezért megmaradtak a bordáim. De ha
>> ült
>> volna mellettem valaki azt tuti kinyírom, mert a kezeim a kormányon, a
>> fenekem meg az ablakban a jobb oldalon, szal kikapott a perdület az
>> ülésbõl.
>>
>> Azóta úgy közlekedem, hogy ha messzire megyek gyorsan bekötöm magam, ha
>> közelre és 100 körül akkor még nem. Mostmár tudom, hogy 70 felett tuti
>> nem
>> ér semmit, hogy kapaszkodok kézzel-lábbal...tapasztalat :)
>>
>>
>>
>> --
>> No virus found in this incoming message.
>> Checked by AVG Free Edition.
>> Version: 7.5.472 / Virus Database: 269.8.9/832 - Release Date:
>> 2007.06.04. 18:43
>>
>
___________________________________________________________
Yahoo! Mail is the world's favourite email. Don't settle for less, sign up for
your free account today http://uk.rd.yahoo.com/evt=44106/*http://uk.docs.yahoo.com/mail/winter07.html
More information about the Elektro-etc
mailing list