[elektro-etc] Alapvetes ov/legzsak ugyben
Info
info at kiralyelektronika.hu
Thu Jun 7 15:04:51 CEST 2007
Sziasztok !
Szerintem azért van ez a keverés, hogy övvel vagy anélkül mert van aki
frontálisan ütközött és akkor segített neki az öv, van aki oldalról és
eltörte a bordáit.
Szóval helyzetfüggõ szerintem, hogy mikor érdemes bekötni az övet meg mikor
nem. Kivétel, ha 5 pontos öv van a kocsiban, az tuti nem okoz nagy gondot
oldalütközésnél sem. Én ennek a bevezetését javasolnám, nem pedig lufik
elhelyezését...
Én egyszer törtem totálkárosra egy kocsit:) abból van egy kis tapasztalatom:
karácsony elsõ napján reggel húzok haza, úgy 70km-t kellett volna mennem.
Tök álmos voltam, elfelejtettem, hogy tél van :) de komolyan. Csak az tûnt
fel, hogy mindenkit meg kell elõznöm, pedig nem is mentem gyorsan (110km/h).
A hóbordák nem tûntek fel az úton :) Aztán egy hajtûkanyarban lelassítok a
szokásos 80-90-re (ennyi rémlett, hogy nyáron ennyivel tudom még bevenni) és
utána nagyon gyorsan felébredtem a látványra :) Elõttem 40-el csúszkálnak,
szembõl szintén 40-el jönnek én meg keresztben az úton. :) Nagy véletlenül
visszafordítottam a kocsit, akkor jutott eszembe, hogy nem kéne frontálisan
ütközni szal inkább az erdõ fái. Ok, mázliból mégegyszer sikerült
visszafordítani a kocsit és feltekeredtem az elsõ fára úgy 70-el. 2 gumit
leszedett a felnirõl az avar, az anyósülés felõli merevítõ-oszlop hajlott
meg. Meg az alaplemez, meg a futómû...mindegy. (c) Suzuki :)
Nos, lényeg a lényeg, nem volt övem ezért megmaradtak a bordáim. De ha ült
volna mellettem valaki azt tuti kinyírom, mert a kezeim a kormányon, a
fenekem meg az ablakban a jobb oldalon, szal kikapott a perdület az ülésbõl.
Azóta úgy közlekedem, hogy ha messzire megyek gyorsan bekötöm magam, ha
közelre és 100 körül akkor még nem. Mostmár tudom, hogy 70 felett tuti nem
ér semmit, hogy kapaszkodok kézzel-lábbal...tapasztalat :)
More information about the Elektro-etc
mailing list