[elektro-etc] auto suritett levegovel
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Tue Jun 5 12:59:38 CEST 2007
Vagy amikor van az a jellegzetes visítós lepörgős hang visszakapcsoláskor.
Gábor
----- Original Message -----
From: "Hofferek Attila" <hofi at soka.co.hu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Tuesday, June 05, 2007 12:46 PM
Subject: Re: [elektro-etc] auto suritett levegovel
> Acs Gabor írta:
>> Itt a levlistán egy vita során tanultam, hogy illik kupplung kiengedés
>> előtt gázt adni - már azóta teljesen hozzászoktam, szerintem így nem sok
>> terhelés jut rá és a szinkronrendszerre.
>
> Itt végülis az a kulcs, hogy a haltó és a hajtott oldal közt minél kisebb
> legyen a fordulatszámkülönbség kinyomott kuplung esetén, ekkor lehet a
> legjobban váltani. Érezni is amikor vált az ember pl fölfelé, és nincs
> közel szinkronban a két fordulatszám, ránt a kocsi a kuplung
> felengedésekor. Gyorsításkor, felváltáskor is lehet érezni, amikor nem
> visz át a váltómű jelentős nyomatékot, könnyen kijön a váltókar üresbe
> kuplung nélkül is, aztán tovább hagyom csökkenni a motor fordulatszámát és
> tolom enyhén következő sebességbe, akkor lehet érezni hogy szinte
> beszippantja amikor kiegyenlítődtek a fordulatszámok.
> --
> Hofferek Attila
>
More information about the Elektro-etc
mailing list