[elektro-etc] akcios hegeszto inverter
Nagy Tibor
eltib at monornet.hu
Sun Jan 21 16:09:11 CET 2007
>> Ha már itt tartunk. Rengeteget érdeklődtem, olvasgattam, hogy miért
>> AWI eljárással hegesztik a járművek vázait és nem AFI-val? Nem
>> jutottam előrébb. Mindkettő argon védőgáz, az elektróda ill.
>> hozaganyag mindkettőnél van ugyanolyan összetételű, tehát ugyanazt az
>> anyagot pontosan ugyanolyan anyaggal és védőgázban hegesztik. De
>> mégis AWI eljárással. Miért??
> Ez ugye valami spécibb acél?
Nem. Semmi extra. Normál motor/terepjármű/kisrepülőgép váz. De elég, ha belekukkantasz bármilyen műsorba a discovery-n. Az automaták nyomják a fogyóelektródát kétszázzal, kézzel a lemezeket szintén ezzel csinálják, de amint vázszerkezet kell, rögtön AWI. Pedig nem lesznek zárványok fogyó elektródával sem, de egyszer nem láttam teherviselő elemet AFI-val hegeszteni. Élőben sem.
> betöltési sebességével. Az afinál a hozaganyag sebessége szabja meg az
> áramot. Talán itt lehet az eb elhantolva.
Lehet. De a varrat erősségét vajon ez mennyire befolyásolja? Ugye lehet ujjnyi vastag varratot is csinálni fogyó elektródával, de valamiért mégsem szokás. Csak csípkedi az oldalam a kíváncsiság, hogy miért?
> Az awinál lehet ún. impulzus hegesztést is csináli, amikor az áram lüktet
> két érték között. A magasabbik jól "beleszúr" az anyagba, mély beolvadást
> okoz.
Ezt csak a bőven 200E feletti, direkt AWI gépek gépek tudják sajna.
--
tib
More information about the Elektro-etc
mailing list