[elektro-etc] Benzin

Papp Zoltán zombi at c2.hu
Mon Jan 15 23:29:24 CET 2007


2007.01.15. 21:19:02 dátumon charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta:

> Papp Zoltán wrote:
>> 2007.01.15. 14:45:38 dátumon Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu> írta:
>>
>>> Famulus Számítástechnika írta:
>>>> Igen, az eredeti.
>>>
>>> Nem tudom mennyibe kerul az anyag, annak a szallitasa, eloallitani a  
>>> cipot, transzportalni, raktarozni, irodahazat fenntartani,  
>>> alkalmazottakat eltartani akik miatt eljut az allat husarol a bor a  
>>> cipoboltig, stbstb. Szabad a gazda, mennyi? :-)
>>>
>>
>> A legolcsóbb a tengeri szállítás, így távol-keleten csak a nyersanyagot  
>> rakják fel, úgyis utazik pár hétig a hajó, addig a raktérben a gépi- és  
>> bio-robotok összerakják a kész terméket.
>> kb. 1 éve hallottam, hogy a kínai piacon 50Ft-ért kapható zokni kb. 1  
>> Ft-ért jön be az országba, az 5000-ért kapható bőrdzseki meg kb.  
>> 50Ft-ért.
>> Én simán el bírom képzelni, hogy a 20000Ft-os Niké cipő, ami azért  
>> sokkal nem jobb, mint az óccsó, mert csak a sznoboknak van kitalálva,  
>> hogy mégis tredni legyen, szóval, hogy max. 500Ft az előállítási  
>> költsége. A többi megy a tulajok zsebébe. Gondolom a profi Nike cipők  
>> nem Kínában készülnek, de van is áruk.
> nem hat . taiwanon , pakisztanban .
> ha jol remlik volt errol egy dokumentumfilm

Persze, a kínaiak sem azért gyártanak gagyit, mert csak azt tudnak, hanem  
mert erre van igény (mondjuk az űrhajójuk is csak egyszer használatos volt  
:-) ).
Egyébként ilyen méretekben a technikát a világ minden táján nagyjából  
ugyanannyiba kerül ledobni, a döntő tétel a nyersanyag és a munkaerő lesz.  
Egy pláza méretű szállító-hajó útja darabárra lebontva szerintem itt már  
nem is lehet tétel.

-- 
Papp Zoltán
OneWay Electronics



More information about the Elektro-etc mailing list