[elektro-etc] Benzin
Papp Zoltán
zombi at c2.hu
Mon Jan 15 23:29:24 CET 2007
2007.01.15. 21:19:02 dátumon charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta:
> Papp Zoltán wrote:
>> 2007.01.15. 14:45:38 dátumon Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu> írta:
>>
>>> Famulus Számítástechnika írta:
>>>> Igen, az eredeti.
>>>
>>> Nem tudom mennyibe kerul az anyag, annak a szallitasa, eloallitani a
>>> cipot, transzportalni, raktarozni, irodahazat fenntartani,
>>> alkalmazottakat eltartani akik miatt eljut az allat husarol a bor a
>>> cipoboltig, stbstb. Szabad a gazda, mennyi? :-)
>>>
>>
>> A legolcsóbb a tengeri szállítás, így távol-keleten csak a nyersanyagot
>> rakják fel, úgyis utazik pár hétig a hajó, addig a raktérben a gépi- és
>> bio-robotok összerakják a kész terméket.
>> kb. 1 éve hallottam, hogy a kínai piacon 50Ft-ért kapható zokni kb. 1
>> Ft-ért jön be az országba, az 5000-ért kapható bőrdzseki meg kb.
>> 50Ft-ért.
>> Én simán el bírom képzelni, hogy a 20000Ft-os Niké cipő, ami azért
>> sokkal nem jobb, mint az óccsó, mert csak a sznoboknak van kitalálva,
>> hogy mégis tredni legyen, szóval, hogy max. 500Ft az előállítási
>> költsége. A többi megy a tulajok zsebébe. Gondolom a profi Nike cipők
>> nem Kínában készülnek, de van is áruk.
> nem hat . taiwanon , pakisztanban .
> ha jol remlik volt errol egy dokumentumfilm
Persze, a kínaiak sem azért gyártanak gagyit, mert csak azt tudnak, hanem
mert erre van igény (mondjuk az űrhajójuk is csak egyszer használatos volt
:-) ).
Egyébként ilyen méretekben a technikát a világ minden táján nagyjából
ugyanannyiba kerül ledobni, a döntő tétel a nyersanyag és a munkaerő lesz.
Egy pláza méretű szállító-hajó útja darabárra lebontva szerintem itt már
nem is lehet tétel.
--
Papp Zoltán
OneWay Electronics
More information about the Elektro-etc
mailing list