[elektro-etc] porszivo javitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Dec 24 15:44:50 CET 2007


Moczik Gabor wrote:

> Ha pontos az esztergageped, nem lotyog a foorso, fasza a tokmagy, jo a
> forgocsucs, es a szegnyereg is jol van beallitva, akkor igen, ki lehet
> nullazni. Ha ut a forgocsucs, akkor kb. eselytelen. Ha a tokmany ut,
> akkor lehet szorakozni vekony lemezekkel, kolas, soros, redbull-os
> doboz :-), papirszelet, stb... Ha lotyog a foorso, az megintcsak
> eselytelen...

Szóval van vele szarozás.

> Nem szoktak megcsinalni, illetve sok helyen nem. Eleg ratyi is utanak,
> rangat a fek. Elmeletileg ugy kellene megcsinalni, hogy a kerekagy
...
> A legrosszabb amikor a kerekagyhoz kepes a bal olda is ut, es a jobb
> oldal is, raadasul egymashoz kepes 180 fokra. Allandoan surolni fog,
> tologatja a feknyerget.

Ez nem feltétlenül rossz bizonyos szempontból.
Régen a zsigulinál csináltam azt, hogy az első csapágyhézagot hangyányit 
megnöveltem. Ezzel a kerék menet közben a különféle erőhatások miatt 
tudott kóvályogni erre-arra, és visszapofozta a fékpofákat annyira, hogy 
alig értek hozzá a féktárcsához.
Persze csak annyira, hogy azért ne kelljen nyomkurászni, hogy fékezni 
lehessen, szóval a fék rendesen működött. Csak szinte teljesen megszűnt 
a fék fogása felengedett állapotban, nagyon tudott gurulni a szerkezet, 
ergo jelentős benzinmegtakarítást okozott.

Ennek a mostani járgánynak nemegészen így van megoldva a féke, itt nem 
két fékhenger van, hanem csak egy, tehát az egész fékszerkezetet kellene 
odébpofoznia. De mivel itt van a hajtás is, nem tudom úgyse detektálni, 
mi is az ábra, mennyire forog szabadon, ehhez már nem nyúltam. Nem is 
tudom elérni (más okból sem) az agyonpiszkált zsiguli fogyasztását. :)

> En is azt mondom, ha eleg olcso, akkor inkabb ki kell cserelni, ha tul
> draga, akkor meg el kell szorakozni vele es rendesen felszabalyozni.
> Rajottem mar egy-ket "meleg helyzetben", hogy a fek nem vicc. Nem baj
> ha tokeletesen mukodik.

Így van. Még talán egyszer megigazítom a felületet, de lehet, hogy már a 
köv. fékbetétcserénél ezt is cserélem, mert már túl vékony, és belül, a 
légcsatornákban is sok anyag vált már le rozsda formájában. Szóval jobb 
a békesség.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list