[elektro-etc] ulesfutes nr2.
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Fri Dec 21 23:53:17 CET 2007
charles hoss wrote:
>>> injektor , kb ot amper
>>
>> Nincs az annyi szerintem, illetve nem kene lennie...
>
> a tapszivattyu es a befecsi szelepek zabalnak durvan .
> engem is meglepett , de a motor nem kicsi .
Igaz, a szivattyura nem gondoltam. Meg mondjuk a trafo is folyamatosan eszik
vagy 5-10A-t, csak egy gyujtas idejere van lekapcsolva, az meg eleg "ritka".
Az injektorok nem sokat zabalnak, max ~4 ms-ra lehetnek bekapcsolva egy
4hengeres autoban, es 850 RPM-hez 35ms-onkent kell befecskendezni, szoval
atlagban kb. 500mA :-)
>> Sok nem is tul uj autoban van megoldas ra, hogy a terheles
>> novekedesekor automatikusan emeli az alapjaratot.
>
> igen , de itt az alapjaratot tartja - tehat csak az adaptiv alapjarati
> szabalyzas mukodik .
Nem erre gondoltam, hanem ha bekapcsolsz valami nagy fogyasztot, es megelemi
az alapjaratot nagyobbra.
> tudtommal nem , legalabis en meg nem hallottam rola - amit viszont
> minden cucc tud , az az hogy meri a tapfeszt es amennyiben az ecu nem
> kap nevleges feszt , akkor emelheti az alapjaratot .
Mondjuk ja, ez jo otlet, vegulis nem kell tudni mennyi az aram, csak az a
cel, hogy ne csokkenjen az akkufesz.
> a klima erre jo pelda lenne , mert a masneskuplung es a venti kemenyen
> eszik .
Viszont valoszinu hogy nem azert emeli meg, hanem mert a klimakompresszor
x kW nagysagrendu teljesitmenyt vesz fel a tengelyrol, illetve kellhet az
emelt fordulatszam neki, hogy eleg legyen a hutoteljesitmeny.
--
((( Móczik Gábor )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))
More information about the Elektro-etc
mailing list