[elektro-etc] ulesfutes nr2.

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Fri Dec 21 23:53:17 CET 2007


charles hoss wrote:
>>> injektor , kb ot amper
>>
>> Nincs az annyi szerintem, illetve nem kene lennie...
> 
> a tapszivattyu es a befecsi szelepek zabalnak durvan .
> engem is meglepett , de a motor nem kicsi .

Igaz, a szivattyura nem gondoltam. Meg mondjuk a trafo is folyamatosan eszik 
vagy 5-10A-t, csak egy gyujtas idejere van lekapcsolva, az meg eleg "ritka".

Az injektorok nem sokat zabalnak, max ~4 ms-ra lehetnek bekapcsolva egy 
4hengeres autoban, es 850 RPM-hez 35ms-onkent kell befecskendezni, szoval 
atlagban kb. 500mA :-)

>> Sok nem is tul uj autoban van megoldas ra, hogy a terheles 
>> novekedesekor automatikusan emeli az alapjaratot. 
> 
> igen , de itt az alapjaratot tartja - tehat csak az adaptiv alapjarati 
> szabalyzas mukodik .

Nem erre gondoltam, hanem ha bekapcsolsz valami nagy fogyasztot, es megelemi 
az alapjaratot nagyobbra.

> tudtommal nem , legalabis en meg nem hallottam rola - amit viszont 
> minden cucc tud  , az az hogy meri a tapfeszt es amennyiben az ecu nem 
> kap nevleges feszt , akkor emelheti az alapjaratot .

Mondjuk ja, ez jo otlet, vegulis nem kell tudni mennyi az aram, csak az a 
cel, hogy ne csokkenjen az akkufesz.

> a klima erre jo pelda lenne , mert a masneskuplung es a venti kemenyen 
> eszik .

Viszont valoszinu hogy nem azert emeli meg, hanem mert a klimakompresszor
x kW nagysagrendu teljesitmenyt vesz fel a tengelyrol, illetve kellhet az 
emelt fordulatszam neki, hogy eleg legyen a hutoteljesitmeny.

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro-etc mailing list