[elektro-etc] Nacceru...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Dec 20 10:03:34 CET 2007


Acs Gabor wrote:
> A gebasz ott van a logikádban, hogy dolgozom pl. elmúlt hétvégén
> péntek reggel 8-tól hétfő hajnali 4-ig, ezzel keresek is pénzt, de
> ebből aztán nem annyi krumplit fogok venni, amennyit dolgoztam, hanem
> amit összegürcöl az ember, annak mondjuk a 60-70 százalékát beadja a
> közösbe.  Tehát havi 300 óra munkából mondjuk 200 volt a kommunista
> műszak,

Á, ez nem így van. Ha ebben az országban minden a legnagyobb rendben 
menne, akkor is kéne valamit befizetni, mert mindig lesznek
- gyerekek
- öregek
- betegek
- önhibájukon kívül munkára, önellátásre képtelenek,
- állami feladatok (közlekedés, és sokminden más)
- fejlesztési szükség......

amiknek az árát össze kell dobni.
Most csak az a különbség, hogy túl sok a potyautas, esetleg rosszabbul 
hasznosul pénz, mint lehetne...

Szóval nem 200 az, hanem jóval kevesebb.

És  nem jó a felfogása sem, hogy "kommunista műszak". Ez akkor válik 
egyértelművé, amikor beteg vagy, utazol valami úton, iskolába járnak a 
gyerekeid, nyugdíjat kap a nagymamád vagy a szüleid stb.

> mindannyian tudjuk hogy így van emberemlékezet óta. Amikor az egyik
> felsővezetőnk arról beszél a rádióban, hogy rájöttünk, lehet fele
> annyiból is autópályát építeni. És?

Mindig lehet valami több meg kevesebb. A minőség és a nyújtott 
szolgáltatás is lehet szarabb meg jobb. Lehet kapni autót is 2milláért 
és 200 milláért is. Mindkettő elvisz valahova nem borzasztó nagy 
különbséggel. Állami apparátusi szakemberek döntik el, hogy milyen 
autópálya minőséget válasszanak, mert ugye ha túl szar, az sok 
szempontból nem célszerű.
Na aztán itt jön a korrupció is, az meg az állami mivoltból jön. Szinte 
kivédhetetlen.

> jólfizetett-idecsábított topmenedzserek miért nem jöttek rá? Az hogy'
> van, hogy 2007-ben vesszük észre, hogy hoppá egy csomóan nem fizetnek
> tb-t, csak potyáznak az orvosnál?

Dehogynem jöttek rá, mindig mindenki tudta. Na de ha nincs akarat a 
helyzet megváltoztatására, akkor nem beszélünk róla. Ha nincs akarat a 
fekete gazdaság felszámolására, akkor nem fognak karácsonyi akciókat 
szervezni a nyugtanemadók felderítésére, jó az úgy, hogy nem adnak, 
miért, mit csinálnál azzal a rohadt nyugtával? Most sajtótémák ezek a 
fajta dolgok, tehát mozdult valami. Lehet háborogni, de nem azzal a 
felkiáltással ám, hogy ez most van csak így, hanem tudni kéne, hogy 
mindig így volt, csak most már legalább észrevesszük.

> A flame után kiáltóknak mondom, hogy ez nem politikai kérdés. Itt a
> társadalom működésével van a baj.

Ami eddig is volt, de most már - lőn csoda - felháborodunk rajta.

> Nekem most harmincvalahány évesen az öregkoromat és a gyerekeim
> jövőjét kellene az éjszakázásokkal és hétvégi munkákkal megalapozni,
> nem az xy főosztályvezető a10-esére gyűjteni.

Ezelőtt 30 évvel meg olyan gályázással kellett volna a mainál lényegesen 
reménytelenebb helyzet kilátásba helyezéséért dolgoznod, hogy el se 
tudod képzelni. Mindig furán nézem azokat a síró-rívókat, akik bedőlnek 
a rosszabbul élünk, mint 4 éve dumának (nem rád gondoltam!), amikor pl 
elmegyek a gyerekeim volt ált. iskolája mellett (mint a minap), és km 
hosszan állnak az autók. Mert vagy vége a napi tanításnak, és jönnek a 
kölkökért, vagy szülői értekezlet van, vagy már az általános iskolások 
is saját autóval járnak. :) De a BME-n is szabadok voltak az utcák a 
70-es években, most meg képtelenség parkolóhelyet találni. Ez már nem 
azt jelenti, hogy csak az oktatók járnak autóval! Kitünő közlekedés van 
a BME környékén, rahedli busz-villamos jár arra.

És ez csak egy aspektus. Régen mondjuk a lakás volt kilátástalan. Ma már 
csak az ifjonc döntésén múlik, hogy mit vállal annak érdekében, hogy 
saját lakása legyen, akár család nélkül is. Az átlag népségnek nincsenek 
éhezési problémái. Van internet, lehet utazni, és utaznak is, külföldre 
is, tobzódnak a ruhákban, cipőkben, divatban, persze még mindig van az a 
nézet, hogy sokminden jár. Pedig nem jár, de megteremtheti magának, aki 
akarja, tudja.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list