[elektro-etc] A nap cikis hire...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Dec 9 22:39:01 CET 2007


Papp Zoltán wrote:

>> Egy kérdés: hogy megy ez jobb helyeken, pl nyugateurópában?
>
> Esetleg ki van téve a 30-as tábla és 30-al mennek?

de nem erről volt szó! Mondom, hiába megyek 2-vel, vagy állok meg, akkor 
is odaveri az alját a járgány!
Erre kérdeztem rá, hogy ezek a fekvőrendőrök hogy vannak megcsinálva 
jobb helyeken? Pl egyformák-e, van-e valami alak- vagy méretelőírás, meg 
effélék érdekelnének. Nem is feltétlen maga az előírás, hanem a 
tapasztalat. Hogy néznek ki pl a német fekvőrendőrök? Mondjuk egy 
lankásabb 1-cos(a*x) :-) hullám, vagy csak egy rohadék trapéz, amire 
akármilyen lassan is csak felugratni lehet? Vagy mint nálunk, egy sima 
fél ellipszis jó nagy hassal?

Nem hülyeségből írtam a képletet. Legjobban így lehetne definiálni. Ha a 
max magasság A, akkor a függvény A/2(1-cos(a*x)) teljes hullám lenne az 
előírás, ahol x a menetirány szerinti távolság, "a" meg úgy lenne 
megszabva, hogy az adott sebességnél az autók dinamikusan megfelelően 
reagáljanak.

Ha a huppanó egyúttal pl gyalogátkelőhelyül is szolgál (vannak ilyen 
helyek), akkor a hupli közepére egy A/2 magasságú sík felület is 
bekerülhet, de nem szabadna elspórolható legyen a fel- és levezető rész.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list