[elektro-etc] hideg mentohelikopter

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Dec 7 12:31:12 CET 2007


Charles Hoss wrote:
> De ezt a hangart a jelenlegi helyen is meg lehet epiteni. Nem ipari,
> nincs olyan hangar amit futeni lehet

Már hogy ne lenne! Minél nagyobb egy lezárt tér, annál kisebb a 
felület/térfogat arány, tehát annál könnyebb (relatíve) kifűteni. Na de 
ha orrán-száján nyitott, akkor már nem! Ha meg valami kis hőszigetelést 
is kap, akkor nyáron se lesz olyan döglesztő meleg.

A helikopternek nem az kell (a bele szerelt orvosi műszerek miatt), hogy 
szobahőmérsékletű legyen, hanem hogy fölötte legyen a 10 foknak. Ezt 
elmondta a mentőorvos. Ennyire meg ki lehet fűteni egy normálisan 
megépített hangárt.

Más kérdés, hogy amikor start van, akkor kidől a meleg belőle egyből, de 
a helikopter belseje, abban a műszerek nem fognak ennyi idő alatt 
kihűlni a zárt gépen. Aztán hamar start, és a saját fűtése megoldja, 
hogy mire odaérnek, a műszerek biztos hadrafoghatóak maradjanak.

De nekem nem ez volt a bajom, hanem hogy miért olajradiátorral 
nyomulnak? Vannak félkilós fűtő alkalmatosságok is. Amit én használok 
pl, az hőfokszabályozós, nem kell semmi lyukat fúrni a helikopterbe, a 
belső tere alig nagyobb, mint ennek az autónak, és kánikulát tud 
csinálni, ha maxra teszik. Nem kell maxra tenni, de nem is kéne cipelni 
a dög olajradiátort. És ki lehetne építeni a helikopter tartózkodási 
helyén, ahova most hosszabbítót húznak ki, egy stabil konnektort a föld 
szine környékén. Filléres dolog lenne.

Ezeket meg tudná oldani magának egy maszek. Az állami nem, ott a 
legnehezebb módokat választják. Mint a hülye takarítónő. Nem elég, hogy 
kézzel mos fel, mert úgy nehezebb, hanem még hokedlire is áll, mert úgy 
még lejjebb kell hajolni, még nehezebb. :-)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list