[elektro-etc] hideg mentohelikopter
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Dec 7 12:31:12 CET 2007
Charles Hoss wrote:
> De ezt a hangart a jelenlegi helyen is meg lehet epiteni. Nem ipari,
> nincs olyan hangar amit futeni lehet
Már hogy ne lenne! Minél nagyobb egy lezárt tér, annál kisebb a
felület/térfogat arány, tehát annál könnyebb (relatíve) kifűteni. Na de
ha orrán-száján nyitott, akkor már nem! Ha meg valami kis hőszigetelést
is kap, akkor nyáron se lesz olyan döglesztő meleg.
A helikopternek nem az kell (a bele szerelt orvosi műszerek miatt), hogy
szobahőmérsékletű legyen, hanem hogy fölötte legyen a 10 foknak. Ezt
elmondta a mentőorvos. Ennyire meg ki lehet fűteni egy normálisan
megépített hangárt.
Más kérdés, hogy amikor start van, akkor kidől a meleg belőle egyből, de
a helikopter belseje, abban a műszerek nem fognak ennyi idő alatt
kihűlni a zárt gépen. Aztán hamar start, és a saját fűtése megoldja,
hogy mire odaérnek, a műszerek biztos hadrafoghatóak maradjanak.
De nekem nem ez volt a bajom, hanem hogy miért olajradiátorral
nyomulnak? Vannak félkilós fűtő alkalmatosságok is. Amit én használok
pl, az hőfokszabályozós, nem kell semmi lyukat fúrni a helikopterbe, a
belső tere alig nagyobb, mint ennek az autónak, és kánikulát tud
csinálni, ha maxra teszik. Nem kell maxra tenni, de nem is kéne cipelni
a dög olajradiátort. És ki lehetne építeni a helikopter tartózkodási
helyén, ahova most hosszabbítót húznak ki, egy stabil konnektort a föld
szine környékén. Filléres dolog lenne.
Ezeket meg tudná oldani magának egy maszek. Az állami nem, ott a
legnehezebb módokat választják. Mint a hülye takarítónő. Nem elég, hogy
kézzel mos fel, mert úgy nehezebb, hanem még hokedlire is áll, mert úgy
még lejjebb kell hajolni, még nehezebb. :-)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list