[elektro-etc] olajnyomás lámpa

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Sun Dec 2 19:16:45 CET 2007


Szabados István wrote:
> A kapcsolási értéknek akkorának kell lennie (ha jó a nyomáskapcsoló), 
> hogy az a nyomás már elégséges legyen a kenéshez.
> Ellenkező esetben szart se érne a lámpa jelzése, illetve nem jelzése. 

De, ha leesett az olajszűrő és csontra nincs nyomás, azt jelzi.
Nem divat olajnyomásmérőt tenni, pedig azon láthatóak lennének a közelgő 
hibák. Ma az lett a divat, hogy azt Juliska néninek nem kell tudnia, ezt se 
kell, azt se kell... 10 év múlva kilométeróra meg benzinszintjelző se lesz, 
csak "gyorshajtás" LED meg "kevés a bezin" LED, mert megoldják hogy a 
beépített GPS és térkép alapján meghatározza hol a kút és mennyivel mehetsz.

> Ennyire azért nem hülyék a konstruktőrők.

Ajjajjajj, dehogyisnem. Hány gyári, konstrukciós hiba van mostanában egy 
autóban? Na ugye hogy bőven van hülye a konstruktőrök között.
Kisf*szomszenzor is van már egy autóban, mégse tudnak még miding egy 
kontakthibát detektálni. Mellesleg lehetne olyan csatlakozókat is használni, 
ami nem rohad el. Mindenhol. Nem csak az ECU-hoz, mert az fontos, hanem a 
ködlámpához és az oldalindexhez is. A VW alapjárati motortól nagyobb 
konstrukciós hibát meg még nem láttam. Pedig nem vagyok autószerelő, csak 
láttam egy-két autót.

Határidőre kész legyen, garanciaidő után romoljon el, és minél olcsóbb 
legyen, ma ennyi a szempont.

Pohártartó? Az igeeeeen, az a (marketing) fejlesztés, fullextra. De hogy egy 
autóstáskát le lehessen tenni valahol a vezetőülés környékén, a 
kesztyűtartón vagy az anyós ülésen kívül máshova, az már nem játszik...


Najó, kussolok.


-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( E~Mail: pm-junk ~@~ progzmaster ~.~ hu )))
((( Skype: moczik )))



More information about the Elektro-etc mailing list