[elektro-etc] ingatlanado
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Oct 15 09:15:30 CEST 2006
charles hoss wrote:
> vagy haddlam uram mire megyunk ketten alapon adjunk el mindent ,
> hirdessuk meg az osszes piacunkat , (korhaz , viz , gaz , utak) es
> zarjuk be budapestet . osszuk fel az orszagot pusztavacstol a
> harmashatarokig - lesz osztrak , szlovak , ukran , szlovak resze .
> minden amiert eddig dolgoztak az emberek go kuka ,
Na látod, megint egy alaposan fideszes gondolat.
Mi a fenéből gondolod, hogy ami állami marad, az jól fog működni? Hát jól
működik a máv? A posta? Soroljam még?
És miért kell egy maszekká vált céget mindjárt a tulaj nemzetisége alapján a
nemzetisége alapján úgy minősíteni, mintha az illető állam vette volna meg?
Miért nem sikerül ennek a nyamvadt piacgazdaságnak a lényegét fogni?
Vagyük a sokat szidott otp-t és matávot. Mindkettő államiból lett maszek.
Milyenek voltak államiként és milyenek lettek maszekként? Működnek?
Fejlesztettek? Nagyon különböznek? Egyik magyar, a másik nem magyar
tulajdon. Mi a lényeges különbség? A tungsram is egy nagy állami monstrum
volt, működött is valahogy, de iszonyú lepusztult volt, jártam ott
nemegyszer (dolgoztam nekik még 90 előtt is). Most amcsi tulajdon, a romokat
még nem mindet takarították el, vagy újították fel, de vannak tök modern
gyáraik, és nagyon sokan dolgoznak ott, és értelmes munkát végeznek. Mi a
baj vele? Vannak multi cégek, köztük olyan is, aminek magyar a főtulaja. Mi
is a baj ezzel?
Tehát miért is jó mindenféle területen az állami tulajdonú cég? Nem
játszottuk ezt már végig vagy 40 éven át? Bevált? Ugye nem! Akkor?
> romlott nalunk . ha nem lenne allamunk akkor nem lenne kerdes hogy a
> tudunk-e villamost gyartani ami olcsobb , megbizhatobb mint a combino
Na persze hibázni lehet, sokféleképpen. Látszik, hogy ki hibázik megint? Aki
állami berkekben dolgozik.
Vannak, akik tudnának a magyar villamosgyártóról is mesélni, nem én vagyok
az. Hát nem biztos, hogy az olyan jó lenne. (Hacsaknem az elektro lista állt
volna össze modern visszatáplálós villamost csinálni. :-) Még nekem is lett
volna ötletem arra, hogy nem egymásra, hanem a hálózatba táplálhattak volna
vissza. Nem nagy horderejű ötlet, tök kidolgozott módi.)
De hát a vállalkozósdi nem egy kuruc téma, kellenek referenciák, és anyagi
háttér. Ezért mi a büdös életben nem nyerhettünk volna el egy ilyen tendert.
Kerestek meg már egy várostól vontatási egyenirányítókra, nem fogtam bele.
Az ember jobb, ha tudja, mit bír a farka.
Jaj, megint megszegtem az igéretemet magammal szemben, el is hallgatok.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list