[elektro-etc] Házipénztár adó
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 14 10:09:06 CET 2006
Famulus Számítástechnika wrote:
> Ize...szerintem meg a motore volt a
> JO adoszint es szgk-t kellene hozza
> csokkenteni ..az egyenlo elbiralas jegyeben.
>
> gyebkent is miert jogszeru a tulajdonban tartas utan
> evente adotszedni...kifizettem egy kisebb vagyonnyi
> adot az auto megvasarlasakor !
> VÁM, regado, ÁFA, illetek ....cirka
> az auto aranak a fele ado volt.
> Raadasul ugye eleve SZJA-zott penzbol vettem...
> azaz adozott penzbol fizettem az ujabb halom adot.
Megint ugyanaz a probléma merül fel.
Akar az állam az autósoktól egy adótömeget bevenni az autók értéke alapján.
Lehetne úgy, hogy nincs regadó meg évenkénti súly- vagy kw-adó, de valamit a
vásárláskor kéne többletként kifizetni, lehetne úgy, hogy az áfán kívül
semmit se kell, cserébe évente beszednek vmilyen jogcímen egy még nagyobb
összeget, mindenfélét lehetne. Most ez van. Lehet méltatlankodni, csak vajon
mire lehet vele menni? Mindenki minden területen szeretne jóval kevesebb
adót fizetni, vagy inkább semmit. Hova vezetne ez?
Ja, és lehet a különféle adófizeto rétegeket egymás ellen uszítani is. Miért
a munkaadó fizessen, miért nem a munkavállaló és fordítva. Legyen olcsó a
gáz, drága a villany vagy fordítva. Legyen olcsó a hús, drága a növény és
fordítva. Legyenek alacsonyak a nyugdíjak, és kicsi a nyugdíjjárulék és
társai, vagy fordítva. Mindig mások vannak az ellenérdeku csoportokban.
Egyet egyértelmuen nem lehet: drasztikusan mindenféle adófajtát úgy
lecsökkenteni, hogy nem engedünk a már "kiharcolt" támogatásokból, sot,
forszírozzuk, hogy további támogatások, adókedvezmények és egyéb kivételek
lépjenek életbe.
> megis miert adozzak meg ujabb 1-2 Ft/km-t
> akkor is ha szinte csak all az auto egesz evben ?!
Volt ido, amikor ez volt a legnagyobb felháborodásom alapja. Amikor
bevezetodött, hogy a telefonnak, a villanynak, a bérnek, mindennek kezdett
minimuma meg alapdíja lenni. Már nem hobörgök, de azért felmerül bennem,
hogy ha abba szeretném egy idore hagyni a tevékenységemet, alapjáratra
állni, akkor mit tehetek? Semmit. Az alapdíjak és minimálterhek akkorák,
hogy ez szóba se jöhet. Betegnek lenni se szabad.
(Azért a nem meno autónak a km-díja nem lehet 1-2 Ft. Odébb tolod a
garázsban 3 m-t, és erre osztod le az összes pénzt, amit ezzel kapcsolatban
kiadtál. Mondjuk 3 milla/0,003 km, az bizony egymilliárd Ft/km. :-) Látszik,
hogy milyen drága a nem használt autó.)
> azokban annak ellenere zoldebb, hogy
> nem terhelik jobban adokkal oket
> sot.....nemetek pl. megint csokkentik
> az adokat jocskan....
Már korábban felfejlodtek. Ha nálunk is annyit ér egy óra munka (nem a
pénztárcában, hanem a létrejött értékben), és felhalmoztuk, tehát
elmondhatjuk majd, hogy gazdag ország vagyunk, akkor nálunk is másképp fest
az ábra.
Nem úgy hallani különben, hogy adót csökkentenének a németek! És valszleg
már rég megoldották, hogy ne legyenek akkora arányban ilyen-olyan jogcímen
eltartott embertömegek, de nem a munkanélküliek táborában, hanem csak úgy,
pl segélyekbol élok hada. Valszleg a nemzetiségi probléma is lájtosabb. Nem
valószínu az se, hogy 30%-kal több tb kártya lenne forgalomban náluk, mint a
lakosság teljes létszáma. És még biztos van pár dolog, ami miatt egész más
az ábra. Mi még marhára nem tartunk itt.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list