[elektro-etc] Házipénztár adó
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Nov 8 09:48:20 CET 2006
Famulus Számítástechnika wrote:
> Ez a hasznalttal aranyos koltseg terheles.
> Te szoktad ezt javasolni...
Bár most elcseszted, Letonak címezted, pedig látszik, hogy nekem szól.
Igen, itt is így volna. Mit értünk használat alatt? Nem a rongálódás
eloidézését, hanem azt, hogy ezen jutok el az uticélomra. Ezért épült.
Tehát, ha mindenki, aki felmegy rá, és megtesz valamekkora távolságot, ez
alapján lehetne a használatot legjobban mérni. A másik, hogy mennyi idot
tölt el rajta. Ha lassan megy, tovább hasznája ugyanazon az úton, de mivel
nem a rajta tartózkodás a cél, hanem a célbajutás, ez nem jó módszer.
Tehát elvileg egyformán kéne mindenkinek fizentie, aki a-ból b-be jut rajta.
Na de érezni lehet, hogy disztingválni kell valahogy mégis a jármuvek
között.
Ha magánautópálya lenne, aminek a közpénzhez semmi köze, és nem lennének
semmiféle egyéb szempontok se (pl települések megkímélése a nagy átmeno
forgalomtól), a tulaj nyilván semmiféle szociális jellegu szempontot nem
kéne, hogy figyelembe vegyen, bár nem volna tilos. Egy modem a szegénynek és
a gazdagnak is ugyanannyiba kerül pl.
Ha viszont már benne van a közpénz, és az egyéb szempontok, pl a
településekkel kapcsolatos dolgok, meg az a cél, hogy minél többen ezt
válasszák, máris más módon kell ráközelíteni. Pont úgy, mint az
egészségbiztosítás két megközelítésénél: a bizosítási alapúnál, ahol le van
tojva, milyen szociális helyzetben van az illeto, a választott csomagot
kifizeti, oszt jóvan, azt kapja, illetve az össznépi, szolidaritás elvu,
állami tb, ahol a teherviselo képesség lép elotérbe. (Most hagyjuk, hogy
valóban így történik-e, de ez az elv.)
Márpedig úgy tunik, hogy az autópálya nem tisztán üzleti dolog, számos köz
vonzata is van, tehát inkább a második módi felé kell elmozdulni.
Ellenérvek? (Nem, mintha tolünk függene, milyen rendszert vezetnek be nálunk
vagy bárhol a világon. :) )
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list