[elektro-etc] Alapitvany volt Re: Doboz kerdes
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Dec 30 10:23:35 CET 2006
Auth Gábor wrote:
> Üzem közben is mérnek már, van jópár mobil mérőállomás is már. Simán
> kiszedik a normál forgalomból menet közben azokat az autókat, amelyek
> túlzott a károsanyag kibocsátása.
Ez nem mérés, illetve csak annyiban, hogy az ellenőrzéshez is kell mérés.
Szerintem nincs olyan hely, ahol ezalapján beállítanák a járgányt.
> Egyébként direkt kérdeztem rá erre a kispók kapcsán, és Dexter
> direkt kitért a válasz elől. Ezek a régi motorok nem tudják üzemszerű
> működés kapcsán teljesíteni azokat a normákat, amelyekkel zöldkártyát
> kapnának. Ezért aztán nagy nehezen beállítják a zöldkártya üzemre,
> aztán otthon nagy nehezen visszaállítják üzemszerű működésre, akkor
> meg ontja magából a motor azokat a káros anyagokat, amelyeket a
> zöldkártya hivatott korlátozni.
Azért ez sem egészen van így. Csakhát kompromisszumokat kell kötni. Volt pl
egy 1200-es ladám, amiben huzaloknak az 1-es torok benzinfúvókájába való
beforrasztgatásával megkerestem azt a legszegényebb keveréket, aminél még
elfogadható üzemvitelre volt képes. Le is jött a fogyasztása 6 körülire, ami
azért zsigulinál nem olyan szar. Ha meg kellett a kakaó, kinyitott a 2-es
torok, bár nyilván kevesebbet tudott így, mintha nem lett volna
megpiszkálva. Az előgyújtást is kopogáshatárra hoztam, menet közben
próbálgattam addig, amíg el nem találtam ezt az állapotot. Persze
katalizátor nélkül nem lehet überelni a mai gépeket. Meg lehet, hogy ha
sokáig mehetett volna így a szerkezet, kiégett volna a hengerfej pakolás,
mert valszleg oxigénfelesleg volt a kipufogógázokban is. De nekem akkor az
volt a lényeg, hogy keveset fogyasszon, mert gyakran kellett
Sátoraljaújhelyre, Miskolcra járkálnom.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list