[elektro-etc] Alapitvany volt Re: Doboz kerdes
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Dec 30 09:36:22 CET 2006
charles hoss wrote:
> a dolog eleg egyszeru volt - a fofuvoka es az alapjarati rendszer
> mukodese atfed - tehat ha a fofuvokad egy kicsit tobbet enged at ,
> akkor a zoldkartyahoz beallitottak (elganyoltak) a beallitast az
> alapjarati levegovel - hiszen a mert erteket ezzel is lehet
> befolyasolni - ez csavarral allithato , fofuvokat cserelni meg
> maceras , mereskor pedig terheles nelkul tesztelik . igy amikor
> elallitottak utana hasznalhatatlan lett - holott valoszinuleg csak
> egy fals levego forrast vagy kicsit megnott, kopott fofuvokat kellett
> volna cserelni .
Hát lehet, bár nem tudom, a fúvóka mitől tud egyáltalán kopni. Egy lyukas
rézbigyó az úszóház alján, semmi nem mozog benne a benzinen kívül. Ettől meg
nem kopik, én meg nem cseréltem.
Az egész zöldkártyázás, ahogy nálunk csinálják, nevetséges. Alapjáraton,
terhelés nélkül... hááát. Volt pl a zsigulinál is asszem a 2107-es
porlasztó, annak tök külön alapjárati rendszere volt, tehát alapjáraton nem
kotyogós pillangószelep esetén a benzin is, meg a levegő is külön utakon
járt. Ha azt belövöm zöldkártyára, akkor jó, viszont menet közben akár
kormot is okádhatott volna, ha a két torokhoz tartozó benzinfúvókákat
olyanra választom. Ami közös, az max az előgyújtás, de annak a fordulatszám-
és vákuumfüggését is megpiszkálhattam volna.
Egyáltalán, mi értelme van csak alapjáraton mérni ilyesmit? Legalább valami
normál terhelésnél... persze sejtem, hogy fékpad meg ilyenek, drága, alig
lenne pár hely, ahol meg tudnák csinálni.
(Ha bejönne ez a módi, lennének olyan zöldkártyások, akik dafke nem azonnal
csinálnák meg a mérést, jöjjön vissza 1-2 nap múlva, és az autóval áramot
termelne jópézé, amíg tart benne a benzin. :-) )
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list