[elektro-etc] osszefoglalo az autos dolgokrol
Bodosi Bal zs
BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu
Tue Dec 19 12:10:14 CET 2006
> > Igen. Mostanaban ezek hajtasa nem a fotengelyrol megy, hanem
> > elektromos motorral.
> Pelda?
Sajat kisautom, egy 1999-es Seicento. Kormany elektromos szervoval.
Valoszinu, hogy a valaszthato extrak modularitasa miatt favorizaljak
(letezik pl. elektromos kupplunggalk is, ott is egy elektromotor
intezi kulon), szoval nem kell a motort masmilyen hosszusagu es
palyaju ekszijjal ellatni. Nem hiszem, hogy a fiat akkora kivetel
lenne...
> Az oke, de allo motornal mi a fenenek tekergetned a kormanyt? Illetve
> csodalkoznek, ha olyankor nem venne el az aramot tole.
Allo motornal is van szervom, kiprobaltam. ABS is van. Egyedul a
gyujtas levetele szuneti meg.
Ha a kocsi mondjuk lerobban, akkor is tudsz kis erovel kormanyozni.
Neha 'tekergetni' is kell a kormanyt. Nem a trailer a default.
Viszont a fekem meg vakuumos, tehat azt nyomni kell ezerrel
ilyenkor, de hajlando az ABS elvenni e kicsi fekerot is, ha
megcsuszik :).
> Fekolajnak nincs szervoja, a fofekhengerre segit ra vakum.
OK, de akkor a szervofek es a fekrasegito kozott mi a kulonbseg?
Citroeneknel hogy van ez?
> Benzinmotornal teljesen magatol all elo, dizelnel kulon szivattyu intezi.
> Sok modellben el van dugva a vezerlesnel, fogaskerekhajtassal.
A dieselnel ez a szivattyu is ekszijas?
Udv:
BBalazs
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
More information about the Elektro-etc
mailing list