[elektro-etc] osszefoglalo az autos dolgokrol

Bodosi Bal zs BBALAZS at phys.szote.u-szeged.hu
Tue Dec 19 12:10:14 CET 2006


> > Igen. Mostanaban ezek hajtasa nem a fotengelyrol megy, hanem 
> > elektromos motorral.
> Pelda?

Sajat kisautom, egy 1999-es Seicento. Kormany elektromos szervoval.
Valoszinu, hogy a valaszthato extrak modularitasa miatt favorizaljak 
(letezik pl. elektromos kupplunggalk is, ott is egy elektromotor 
intezi kulon), szoval nem kell a motort masmilyen hosszusagu es 
palyaju ekszijjal ellatni. Nem hiszem, hogy a fiat akkora kivetel 
lenne...

> Az oke, de allo motornal mi a fenenek tekergetned a kormanyt? Illetve 
> csodalkoznek, ha olyankor nem venne el az aramot tole.

Allo motornal is van szervom, kiprobaltam. ABS is van. Egyedul a 
gyujtas levetele szuneti meg.
Ha a kocsi mondjuk lerobban, akkor is tudsz kis erovel kormanyozni. 
Neha 'tekergetni' is kell a kormanyt. Nem a trailer a default.
Viszont a fekem meg vakuumos, tehat azt nyomni kell ezerrel 
ilyenkor, de hajlando az ABS elvenni e kicsi fekerot is, ha 
megcsuszik :).

> Fekolajnak nincs szervoja, a fofekhengerre segit ra vakum.

OK, de akkor a szervofek es a fekrasegito kozott mi a kulonbseg?
Citroeneknel hogy van ez?

> Benzinmotornal teljesen magatol all elo, dizelnel kulon szivattyu intezi.
> Sok modellben el van dugva a vezerlesnel, fogaskerekhajtassal.

A dieselnel ez a szivattyu is ekszijas? 
Udv:
    BBalazs
    
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
    



More information about the Elektro-etc mailing list