[elektro-etc] adozni, de hova?
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Dec 14 11:45:07 CET 2006
Leto Tokarev wrote:
> Most a sziklasokat mer kell zargatni?
> Senki sem maszik kotel nelkul, vagy ha igen es esik akkor azonnal
Zargatja a fene, csak kínomban mondtam példákat, és eszembe jutott az a
video, amit talán pont általad töltöttem le valahonnan. Szóval vannak minden
téren felelotlen emberek boven. Ezekkel sincs baj, ha a tevékenységükre, ami
lehet akár mánia is, külön biztosítást kötnek. Pl ha valakinek az a mániája,
hogy repülogép szárnyára kapaszkodik vagy kimászik, tegye. Ez is egyfajta
brahi, vannak, akik tömegesen mennek ki a szárnyra egészen a stabilitás
határáig. Ha nincs baj, akkor jó, de ha van, akkor hogy is legyen?
> Biciklinel hogy oldod meg a szabalyozast? Mekkora a tarsadalmilag
> elfogadott lejtoszog? Ha mondjuk (egyebkent MTB versenyzokent, de most
> civilben) MTB-vel a nyaralomnal (kulterulet) kimegyek kenyerert, es
> veletlen eltorom a labam, akkor mi van?
Hadd ne én oldjam meg. De az biztos, hogy más dolog közlekedési célból
biciklizni, vagy sport célból mondjuk aszfalton, mint egy 70 fokos szilás
lejton lejönni úgy, hogy az út harmadát a levegoben repülve teszi meg. Nem
tudom, hol a választóvonal.
Lehet, hogy idovel a biciklizéshez is kell valami biztosítást kötni, ahogy a
motorhoz, autóhoz most is kell. És lehetnek fokozatok is, ahogy az F1-ben
nem ugyanaz a biztosítás, mint az úrvezetoi utcán közlekedéshez. Sot, az
utóbbihoz is a biztosítók számos differenciáló dolgot bedobtak.
Persze itt most egészségbiztirol lenne szó, nem autó töréskárról, ezért ezek
csak példák, hogy így is lehet.
> Itt Bp belteruleten is tudok olyan terkepen szereplo utcat mutatni ami
> igazabol erdo, es siman barmikor ossze tudod torni magadat rajta.
Nem is megy arra bicajjal a mamóka! Én pl télen egy sima meredekebb úton se
szívesen megyek le autóval sem, mert ugyan jó rodeomóka, hogy merre is
kormányozzam a gépet, amikor látom, hogy fékezésrol szó se lehet, és az utca
alján keresztben megy egy viszonylag forgalmas utca. Adrenalin rulez. :-) De
inkább keresek másik utat.
Ellenben vannak, akik kifejezetten nemhogy ilyen, meg ezerszer ilyenebb
helyeket keresnek. Ez azért érzed, hogy más, nem?
Talán a szándékon van a lényeg. Ha valaki egyszeru hülyeségbol lemegy egy
olyan úton, ahol nem mérte fel a veszélyt, és összetörte magát, a szerkóját,
az öltönyét, a nála lévo 2 doboz tojást, amit most vett a közértben, akkor
valószínusítheto, hogy nem a veszélykeresés volt a szándéka, hanem a
lejutás, csak hülye volt a veszély felismeréséhez. Aztán alkalmas szakértok,
ha nem is mindig, de el tudhatják dönteni, hogy az adott eset brahi volt-e,
vagy csak baleset.
Más példa: lehet krokodilokat nézegetni bizonyos helyeken, és véletlenül
bele is lehet esni a vízbe, és annyi. De ha valaki gúzsbakötteti magát, és a
cipoje spiccével behúzatja magát a víz fölé x magasságban úgy, hogy a
krokodilok majdnem elérik, azt lehet tudni, hogy ez nem véletlen, ez
veszélykeresés, brahi. Ha a lába nem enged el, nem csúszik meg a kötélen, és
a krokik nem tudnak elég magasat "ugrani", akkor életben marad, ha bármi nem
stimmel, nem. De ez nem ugyanaz, mint amikor valakit bármiért megharap
otthon a kutya, amit korábban dédelgetett, és semmi baj nem volt.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list