[elektro-etc] benzin-diesel :-)

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Tue Dec 12 20:34:20 CET 2006


Na, ez mind nagyon szép dolog. :)
Az olaj, motor vagy váltóolaj viszont egy annyira külön szakma, hogy a magam 
részéről rég föladtam. Még a specifikációkból, minősítésekből (minősítési 
módszerekből) is van annyiféle, mint égen a csillag. Vegyészeknél teljesen 
külön ágazat az olajvegyész, tanuljál x évig, és kell is.
Nagy vonalakban, amennyit tudok (kevés): a benzines autóknál sokkal kevesebb 
az olajba kerülő korom, hamurészecske, amit lebegtetni kell. Ugyanakkor a 
benzines turbo is viszonylag ritka madár (kevés fajta olaj jó hozzá). 
Dízelek meg szinte kivétel nélkül turbósak. Nem elég, hogy a dízelautó 
összekormozza az olajat, de még a turbó 100 ezres fordulatszámát, és 7-800 
fokos üzemi hőfokát is el kell viselnie az olajnak. A benzineseknél viszont 
ciklikusan hígul az olaj, a hidegindításoknál belekerülő, aztán elpárolgó 
benzintől. Dízelnél ilyesmi nincs. Az üzemi fordulatszámok is általában 
magasabbak, és az olajcsereciklus is hosszabb. Teljesen más az igénybevétel.
Szóval: számomra bonyolult a kérdés. Annyit tudok, hogy amit a gyár előír, 
azt kell tartani, és elég nehéz okosabbnak lenni... :)

Trebitsch


Halász Ferenc wrote:
> trebi at algoritmic.hu írta:
>> A dízelolaj nem többet, hanem mást bír.
>> Ne keverd. Dízel-motorolajat dízelautóba, benzinest meg benzinesbe.
> ----
> Rendben, én szófogadó, törvénytisztelő, néphez_hű, lojális, joviális
> :-) állampolgár vagyok, aki nem akarja kockáztatni nehezen szerzett
> javai- nak épségét, de kotnyelesen kíváncsi is - sajnos. :-)
> Mégegyszer:
>>> Gyanúm, hogy a dieseles olajnak többet kell bírnia, így ha
>>> azt töltök benyás motorba, (nem akarok!!!), akkor nem lesz semmi
>>> baj.
>
> Tehát  ismétlem: NEM AKAROK!!!! Viszont tudni szeretném, mi a
> különbség! Élemedett korom dacára, megrögzött módon _tanulni_ akarok!
>                                                8:-o= Üdv: HFeri 



More information about the Elektro-etc mailing list