[elektro-etc] fogyasztas
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Tue Aug 22 21:07:28 CEST 2006
Király,Gyula wrote:
> Na, szóval arról lett volna szó, hogy kb. 1.2 légfeleslegtényezöig
> prímán müködik egy benzinmotor. Természetesen normál üzemmenetben. Az
> pedig többnyire az üzemidő jelentős része.
> Ha egy automata szívatós ős-skodával a 3 km-re levő gyárba jársz
> telente, a fogyasztás, meg minden a pusztulat. De most nem erről volt
> szó.
> A hatásfokjavulást a " Kurz und Bündig" magyar kiadásának Otto- és
> Diesel motorok c. kötetéből láthalóan a szegény keverék elősegíti.
> A korábbi szempontok ( szétég a kipufogórendszer ) csupán alkalmas
> gyújtóberendezés híján láthatjuk. Vagyis: térben és időben kellő
> hosszúságú szikra bizony meggyújtja a szegény keveréket is, és az nem
> a kipufogóban fog elégni.
> A gyorsítás más tészta, mint írtam már.
Nem csak a gyorsításról van szó, hanem az égés hőfokáról is. Be lehet
gyújtani a szegény keveréket is, bizonyos határig persze, de ha tovább
szegényíted, attól megint romlik a hatásfok. Lásd diagram, amit linkeltem...
:)
Amúgy nem pont a kipufogórendszer ég szét, hanem a hengerfejtömítés, meg a
kipufogószelep. Mindenre van orvosság, persze, nátriumtöltésű szelepszár,
többrétegű, acél hengerfejtömítés, satöbbi - csak nincs értelme. Ha erősen
szegény keveréket akarsz: ott a dízelmotor. Az ideje túlnyomó részében
baromi nagy légfelesleggel működik, a lambda nincs is értelmezve, mert nem
mennyiségi, hanem minőségi szabályzású. Nincs fojtószelep, szabadon szív
minden ütemben amennyit bír, aztán kap valamennyi gázolajat, ossza be. A
vezérlések kezdik utolérni a benzinmotor vezérlését, azóta egészen mások a
dízelmotorok, mint régen - a hagyományos, mechanikus adagolót csak a
hagyományos, mechanikus porlasztóval érdemes összehasonlítani.
Trebitsch
More information about the Elektro-etc
mailing list