[elektro-etc] fogyasztas
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Tue Aug 22 12:50:29 CEST 2006
jhidvegi wrote:
> charles hoss wrote:
>
>> alapjarati fuvokat lezaro elektromos szelep kellene
>
> Ez régi szoci autókban nem általános? A zsiguliban mintha lett volna
> ilyen. Sőt, kétféle módi is rémlik, az egyik, ami elektromos, a másik,
> ami vákuumos játék, tehát pl motorfék üzemben zárta el az alapjárati
> benzinfúvókát valami trükkös mechanikával kapcsolgatva valami
> mikrokapcsolót.
lenyegeben erre mennek ra , alapjarattol eltero erteken lezar ,
motorfekben lezar stb - ettol romlanak a kornyezetvedelmi mutatoi , mert
lehul az egester , de szerintem a kornyezetvedelem inkabb az hogy nem
fogyasztok el fel liter benzint , mint az hogy a vilag ossz
karosanyagkibocsajtasanak 0.01%-at kitevo autok kozul egy ami soha nem
jar zsufolt helyen ne higitson par miligrammal tobb nitrogenoxidot a
legkorbe .
> Tehát, ha ilyet szeretnél, akkor szerintem készen megvehetők az elemei.
> Maga a mágnesszelepes fúvóka is, ami valszleg simán becsavarható az
> üresjárási benzinfúvóka helyére. (Persze nemtom, a kispoláknál is így
> van-e.)
en nem igy tudom :(
>> tudnam csinalni a szegenyitett kevereket - persze a legjobb meg
>> mindig a kipufogogaz visszavezetes - remelem lesz idom megcsinalni
>
> Ennek mi a lényege? Erről még nem hallottam. Ha a levegő helyére
> vezeted, tehát a pillangószelep elé, akkor gáz van, mert elégetlen
> benzin fog távozni, meg CO. Ha mögé, akkor ezt is kéne tudni valahogy
> vezérelni, mondjuk egy másik pillangószeleppel, de azt nem tudom, mi
> mozgatná, és milyen elv alapján.
sajnalom hogy nem hallottal rola , mert ez a szegyen csucsa az europai
autogyartasnak .
ha kapasbol egy peldat akarok mutatni , akkor a 3.1-es 92 vs 3.8-as 93as
lumina ugrik be :
http://totalcar.hu/tesztek/lumina/ :
> Természetesen városi forgalomban 16-ot is leöblöget a berendezés, de mindent egybevetve 12-13 liter körüli átlagfogyasztással kalkulálhatunk, és a későbbi, fejlettebb motorizáltságú, 3800 köbcentis modellek fogyasztása 25 � 30 %-al alacsonyabb.
a kesobbi fejlettebb egy kipufogogaz visszavezetesben es egy plusz
valtofokozatban , mechanikus lockup-ban ter el .
a lenyege az hogy a negyutemu benzines motornal osszesurited a gazt es
meggyujtod - minnel surubb az anyag annal hatekonyabb , tehat a
hagyomanyos blokkok reszterhelesen nem mukodnek jol - teljes terhelesen
tonkremennek , tehat idealis esetben 2/3-ad 3/4 gaz kozott kene allniuk
- hogy ezt el lehessen erni , fel kell tolteni a hengert , de ha levegot
nyomsz be akkor a felszabadulo atomos oxigen elpusztitja a blokkot -
tehat valami semleges gaz kell - ez a kipufogogaz - mar elegett , nincs
benne folos oxigen csak keves , suriteni ugyanolyan jo , a nagyobb
vegnyomas , egyuttal a nagyobb hofok (a kezdo hofok es a nagyobb surites
miatt is) gyorsabb egest tesz lehetove a hengerben , ez kisebb
elogyujtast , igy meg hatekonyabb uzemet ad .
igy lehet brutalisan kieheztetni egy negyutemu benzines blokkot
volt egy szegenykeverekes blokkja a mitsu-nak , az is ilyesmi modszert
hasznalt , de amikor kotelezove tettek europaban a katalizatort , akkor
kihalt , mert nem termelt eleg karosanyagot a kat melegen tartasahoz -
keveset evett , nem szennyezett , de a katalizatorral elromlott volna ,
mert nem tisztul a rendszer , sosem melegedett volna fel elegge .
politkusok , sotetzoldek vs jozanesz .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list