[elektro-etc] fogyasztas

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue Aug 22 12:50:29 CEST 2006



jhidvegi wrote:
> charles hoss wrote:
> 
>> alapjarati fuvokat lezaro elektromos szelep kellene
> 
> Ez régi szoci autókban nem általános? A zsiguliban mintha lett volna 
> ilyen. Sőt, kétféle módi is rémlik, az egyik, ami elektromos, a másik, 
> ami vákuumos játék, tehát pl motorfék üzemben zárta el az alapjárati 
> benzinfúvókát valami trükkös mechanikával kapcsolgatva valami 
> mikrokapcsolót.

lenyegeben erre mennek ra , alapjarattol eltero erteken lezar , 
motorfekben lezar stb - ettol romlanak a kornyezetvedelmi mutatoi , mert 
lehul az egester , de szerintem a kornyezetvedelem inkabb az hogy nem 
fogyasztok el fel liter benzint , mint az hogy a vilag ossz 
karosanyagkibocsajtasanak 0.01%-at kitevo autok kozul egy ami soha nem 
jar zsufolt helyen ne higitson par miligrammal tobb nitrogenoxidot a 
legkorbe .

> Tehát, ha ilyet szeretnél, akkor szerintem készen megvehetők az elemei. 
> Maga a mágnesszelepes fúvóka is, ami valszleg simán becsavarható az 
> üresjárási benzinfúvóka helyére. (Persze nemtom, a kispoláknál is így 
> van-e.)

en nem igy tudom :(

>> tudnam csinalni a szegenyitett kevereket - persze a legjobb meg
>> mindig a kipufogogaz visszavezetes - remelem lesz idom megcsinalni
> 
> Ennek mi a lényege? Erről még nem hallottam. Ha a levegő helyére 
> vezeted, tehát a pillangószelep elé, akkor gáz van, mert elégetlen 
> benzin fog távozni, meg CO. Ha mögé, akkor ezt is kéne tudni valahogy 
> vezérelni, mondjuk egy másik pillangószeleppel, de azt nem tudom, mi 
> mozgatná, és milyen elv alapján.

sajnalom hogy nem hallottal rola , mert ez a szegyen csucsa az europai 
autogyartasnak .
ha kapasbol egy peldat akarok mutatni , akkor a 3.1-es 92 vs 3.8-as 93as 
lumina ugrik be :
http://totalcar.hu/tesztek/lumina/ :
> Természetesen városi forgalomban 16-ot is leöblöget a berendezés, de mindent egybevetve 12-13 liter körüli átlagfogyasztással kalkulálhatunk, és a későbbi, fejlettebb motorizáltságú, 3800 köbcentis modellek fogyasztása 25 � 30 %-al alacsonyabb.

a kesobbi fejlettebb egy kipufogogaz visszavezetesben es egy plusz 
valtofokozatban , mechanikus lockup-ban ter el .

a lenyege az hogy a negyutemu benzines motornal osszesurited a gazt es 
meggyujtod - minnel surubb az anyag annal hatekonyabb , tehat a 
hagyomanyos blokkok reszterhelesen nem mukodnek jol - teljes terhelesen 
tonkremennek , tehat idealis esetben 2/3-ad 3/4 gaz kozott kene allniuk 
- hogy ezt el lehessen erni , fel kell tolteni a hengert , de ha levegot 
nyomsz be akkor a felszabadulo atomos oxigen elpusztitja a blokkot - 
tehat valami semleges gaz kell - ez a kipufogogaz - mar elegett , nincs 
benne folos oxigen csak keves , suriteni ugyanolyan jo , a nagyobb 
vegnyomas , egyuttal a nagyobb hofok (a kezdo hofok es a nagyobb surites 
miatt is) gyorsabb egest tesz lehetove a hengerben , ez kisebb 
elogyujtast , igy meg hatekonyabb uzemet ad .
igy lehet brutalisan kieheztetni egy negyutemu benzines blokkot

volt egy szegenykeverekes blokkja a mitsu-nak , az is ilyesmi modszert 
hasznalt , de amikor kotelezove tettek europaban a katalizatort , akkor 
kihalt , mert nem termelt eleg karosanyagot a kat melegen tartasahoz - 
keveset evett , nem szennyezett , de a katalizatorral elromlott volna , 
mert nem tisztul a rendszer , sosem melegedett volna fel elegge .
politkusok , sotetzoldek vs jozanesz .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list