[elektro-etc] gyorshajtas ismet
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Aug 14 11:53:35 CEST 2006
Auth Gábor wrote:
>> Tipikusan a sebességkorlátozás ilyen.
>
> Városon belül nem. Lakott területen kívül alig találkoztam olyan
> táblával, amely durva sebességcsökkentést jelentett volna, ami kinn
> volt, annak többnyire oka volt, vagy okafogytán kinnmaradt, de ezt
> lehet jelezni.
Szerintem pedig éppen városon belül tipikus. Lakott területen kívül a
kanyaroknál vannak nagyon túlkorlátozó táblák.
>> Pl a 30-as korlát sok helyen már olyan, mintha gyalogosoknál előírnák
>
> Miért lenne ilyen? Veszélyre vagy veszélyhelyzetre való felhívás.
Akkor legyen felhívás. Ez nem felhívás, hanem direkt korlát. Azt sem értem
igazán, hogy vannak ezek az ún. 30-as zónák. Ezeknél azért hülyeség, mert az
egyes autók annál tovább pöfögnek az orrunk alá. Talán akkor érne valamit,
ha emiatt elkerülnék az autósok, de nem kerülik el. Persze léteznek okos
30-as zónák is, de pl én olyan helyen lakom, ahol úgy van 30-as zóna, hogy a
busz is itt jár, és maga a busz se tartja be. Meg a rendőrök is csak akkor,
amikor éjjel végiglopakodnak az utcán, hogy észrevegyenek ezt-azt, ők sem a
korlát miatt mennek lassan. Nem is 30-cal, hanem még lassabban mennek.
> Másoknak is jó lenne, ha bejelentenék, ami nem jó. Annak semmi
> értelme, hogy lila fejjel szídja a kocsiban egyedül a közútfenntartó
Mondom, nem szidom, letojom. Akkor se idegesít, ha valóban kénytelen vagyok
lassan menni. Nem akarom nevelni a többi autóst sem, meg a hatóságot sem.
Én elfogadom, hogy aktív vagy, és szólsz. Én nem szólok, mert nem akarok
nevesített lenni semelyik hatóságnál, ha lehet. Valszleg rossz beidegződés,
de úgy érzem, hogy ha valakinek véletlenül a tyúkszemére lépek, akkor kiküld
valakit, és beleköt valamibe, pl az élőfába, és onnantól én szívok.
> Speciel 30 körül csapta el, csak 70-ről fékezett.
Ez volt az egyik. És a másik? Az lehet, hogy 5 körül csapta el, és 20-ról
fékezett, vagy nem is volt módja fékezni, mert helyből az oldalának ment
neki?
> Lehetne kitenni időtartamot, mert nyáron sincs arra senki, akire
> veszélyes lenne a forgalom.
Na de ki fogja állandóan változtatni? Senki. Ha lenne ennek felelőse, az is
tévedhetne. Ellenben, ha ott van valami jól látható figyelmeztetés, akkor az
ember helyből óvatosabb sokkal. De mivel nem mindenki, ezért vannak
korlátozó táblák, amiknek a hatásosságára magad hoztál fel példát.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list