[elektro-etc] HUSZTI ANDRÁS VÁLASZ
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Aug 11 14:04:45 CEST 2006
trebi at algoritmic.hu wrote:
> Azért veszteségek vannak, nyilván. De azért a jó része visszanyerődik,
> persze csak ha bejön a lutri.
> Mer hogy a fékező villamos benyomja az áramot a felsővezetékbe, ha
> tudja, de csak akkor fogja tudni, ha ugyanazon a szakaszon (ezért
> vették ritkábbra a betáplálási pontokat) van legalább egy másik
> villamos, amelyik épp gyorsít, tehát fel tudja venni.
> Ez a módszer a metrónál gyönyörűen működik, mert ott össze lehet
> hangolni a szerelvényeket. De a Nagykörúton... Hát nem annyira. :)
Azért én el vagyok ám képedve azon, ahol most tart a technika villamos
ügyben.
Először is nem kéne a másik villamosra hagyatkozni, a visszanyert energia
egy részét el lehetne tárolni kondikban, esetleg erre kifejlesztett
aksikban.
Másodszor nem értem, hogy miért nem olyan alállomásokat (betáplálási
pontokat) használnak, ami képes a középfeszültségű hálózatba visszatáplálni?
Tök egyszerű tirisztoros technika. Most diódás egyenirányítókat használnak,
ezt nem is kéne kiszedni, csak ki kéne egészíteni egy-egy tirisztorhíddal
betáp pontonként, ami a lehetséges visszatáplálási teljesítményre van
méretezve, illetve egyenoldalon meg kéne engedni egy kicsit magasabb feszt,
mondjuk 10%-kal.
Még én is meg tudnám csinálni!!! Nehogymá a naaagy siemens ne tudja. És
akkor a vastagabb vezetékekre, nagyobb szakaszokra se lenne szükség. A
középfesz hálózat meg rámegy ugye valamelyik nagyfesz hálózatra,
összességében egészen bizosan fogyasztás lenne.
A villamosok maguk pedig bármilyen visszatáplálási probléma esetére most is
fel vannak készítve, tehát, ha nincs fogadókészség sehol, akkor ellenállás.
Nem értem az egészet.
> Ez a legérzékenyebb kérdés, szerintem. Mert ha télen lehet fűteni,
> ugyanannyi ajtónyitogatással, akkor nyáron is lehet hűteni. Csak ezt a
> kérdést kínosan kerülik. :)
Mert csak úgy tobzódik a hülyeség, a hozzánemértés.
> Ez meg, hogy lényegesen gazdaságosabb lenne a klímával fűteni, még ha
> hűtésre nem használják, akkor is: a hab a tortán, de csodálkoznék, ha
> a városházán egyáltalán megértenék, miről van szó.
Én is, de nem a városházán kéne elsőre megérteniük, hanem a műszaki
szakembereknek. Néha én is kerülök olyan helyzetbe, hogy elsőre
lehetetlennek látszó dolgot kell elmagyaráznom, és tök laikusok is megértik,
vagy legalábbis elfogadják, aztán amikor elkészül, örülnek neki. (Egyik
tipikus dolog: elmagyarázni, hogy lesz 1000A-ből összességében akár 4-5000A
is, ha dc-dc átalakítókat rakunk be).
Na most nehogymá én legyek erre különösen tehetséges! Itt valami egész
másról lehet szó. Vagy nemakarás, vagy valami pénzügyi, korrupciós dolog,
vagy a siemensnél is vannak egymással vetekedő csoportok, és a régi győz,
vagy a franc tudja. Persze, hogy lehet olyan árat adni, hogy ne azt válassza
a kuncsaft, ezesetben a főváros. Ha meg úgy állapítják meg az árat, hogy
energetikailag megérje ezeket a hőszivattyúkat berakni, akkor nyilván azt
választanák.
A járgány ára elég szabadon változtatható, tehát nem venné senki észre, hogy
az alapjármű picit drágább, a sallang meg picit olcsóbb, cserébe meg van az
is nyerve. Nyilván nem ez volt a cél.
> Nem elavult, azt hiszem, de hogy elcseszett tervezés, az valószínű.
> Amikor egy alváz megrepedezik, és emiatt újat kell csinálni, mert
> előszörre nem megfelelő anyagból, nem elegendő szilárdságúra
> tervezték...
Meg ez is. De ez már állatnagy hozzánemértésre utal az én szememben. És nem
a politikusok részéről, hanem a tervező-kivitelező cég részéről, akinek már
nagy-nagy tapasztalata kellene, hogy legyen ahhoz, hogy ilyen ne
történhessen.
> Meg nincs energiatárolás, hanem majd egymásnak adogatják
> az energiát a villamosok, ha sikerül... Szóval mindenki elmehet a
> francba, Siemenssel az élen.
Egyetértek.
> Hazudozni meg muszáj nekik, ott a városházán, különben be kéne
> ismerniük, hogy a dillettantizmusuk, hozzánemértésük
> következményeképpen milliárdos nagyságrendben dobálták ki a pénzt az
> ablakon.
Ezzel is egyetértek. Ugyanakkor azt állítom, hogy a szakkérdésekben a
politikus (bármelyik) nem lehet tájékozott igazán. Itt én a siemenst tartom
a fő ludasnak.
> Aki megrendelte, aki átvette, aki terheléspróba nélkül
> föltette az addiginál jóval súlyosabb vezetéket az öreg oszlopokra...
> Satöbbi.
Igen, ez is egy vaskos kérdés, asszem már átrágtuk magunkat rajta. Itt aztán
minden előfordult. Egyszerre megjelenni minden kivitelezőnek, meg elcseszett
idők, jó lesz az még, majd megcsináljuk később... ostoba kockázatvállalások.
Ez van.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list