[elektro-etc] HUSZTI ANDRÁS VÁLASZ

Huszti Andras kyrk at villamvadasz.hu
Thu Aug 10 12:44:37 CEST 2006


2006-08-10, cs keltezéssel 11:00-kor Ügyfélszolgálat BKV Rt. ezt írta:
> 
> ______________________________________________________________________
> From: Ügyfélszolgálat BKV Rt. <KI_UeGYFELSZOLAT at bkv.hu>
> To: Huszti Andras <kyrk at villamvadasz.hu>
> Subject: HUSZTI ANDRÁS VÁLASZ
> Date: Thu, 10 Aug 2006 10:58:44 +0200
> 
> 
> 
> Huszti
> András                                                                               ügyszám: 5312 / 2006. 
> 
> Huszti Andras [kyrk at villamvadasz.hu]
> 
>  
> 
>  Tárgy: tájékoztatás
> 
>   
> 
> 
> Tisztelt Huszti András Úr!
>  
> 
> Köszönjük Társaságunkhoz érkezett levelét. 
> 
>  
> 
> A körúti villamos peronok átépítésre kerültek. Az átépítés során a
> megállóhelyi peronok arculata is megváltozott. Szeretnénk tájékoztatni
> arról, hogy a megállókban elhelyezésre került utasvárókat a Fővárosi
> Önkormányzat, mint tulajdonos, pályázati kiírás alapján választotta
> ki. A megállóhelyek átépítésére készült tervek egységes  peron
> kialakításokat tartalmaztak, melyet a Fővárosi Közgyűlés
> Várostervezési és Városkép-védelmi Bizottsága ilyen formában
> engedélyezett. Utólagosan az utasváró szerkezetének változtatására
> nincs mód.
> 
> Szíves tájékoztatására elmondjuk, hogy a megállóhelyek kialakításával
> kapcsolatosan, 2006. május 22-én készített gyors közvélemény kutatási
> eredmények alapján, Budapest lakosságának 80-90%-a elégedett volt.
> 
> A 4-es 6-os villamosok napközbeni csúcsidőn kívüli közös követési
> ideje 3-4 perc tehát tartós várakozás nincs az utasvárókban.
> 
>  
> 
> Arra a kérdésére, hogy miért nincs a Combino villamosban
> légkondicionáló a következőt válaszoljuk:
> 
>       * a 4-6-os villamos vonalon átlagosan 400 méterenként megálló
>         van, ahol nyolc nagyméretű ajtó - a két megálló közötti
>         járműhaladással azonos ideig - tárva van,
>       * amíg a jármű áll, a légkondicionáló nem, vagy csak
>         „alapjáraton” üzemeltethető, mert a nagy áramfelvétel a felső
>         vezeték és a csúszószén között felmelegedést, beégést okoz,
>         tehát ilyenkor hatástalan,
>       * utasaink a nyitott ablakokat kedvelik, a légkondicionálás
>         ennek ellentmond,
>       * Budapesten a kánikulaihoz közelítő napok száma nem éri el a
>         harmincat, és 330 napon a több mint egy tonna / 1,4 t /
>         tömeget - anélkül, hogy funkciója lenne - cipelnünk kell, a
>         berendezést egész évben karban kell tartani, stb.,
>       * a légkondicionáló áramfelvétele meghaladja a jármű fűtéséhez
>         szükségest, 
>       * ezen a vonalon egy-egy utas átlagosan 4-5 megállót utazik,
>         hozzávetőleg 8 percet tölt el a járművön,
>       * a légkondicionáló beépíttetése két milliárd forinttal
>         megnövelte volna a projekt költségét (Egyébként ennyi pénzért
>         például még 2,5 villamost, vagy 30 új csuklós Volvo buszt
>         lehetett volna vásárolni.),
>       * vizsgáltuk a mi klímánkhoz hasonló európai városok szokásait
>         abból a szempontból, hogy ahol a közelmúltban új villamosokat
>         helyeztek üzembe, alkalmaztak-e klímaberendezést? Azt láttuk,
>         hogy Bécs, Düsseldorf, Augsburg, Potsdam például nem alkalmaz,
>         és még sokan mások sem,
>       * végül a budapesti villamosok klíma nélküli kialakítása helyett
>         a kellemes hőérzet elérése érdekében 28 db, biztonsági
>         szempontból még megengedhető legnagyobb nyitható
>         ablakfelületet, a járművet érő napenergiából származó
>         hősugárzás 65%-át elnyelő sötétített és belülről
>         kényszerszellőzéssel öblített ablak- és ajtófelületeket és
>         ezzel együtt 25-szörös óránkénti levegőcserét biztosító
>         rendszert építtettünk a járműbe.
> 
> 
>  
> 
> Az Ön és más utasok észrevételei és saját megfigyelésünk alapján
> vizsgáljuk a villamos levegőtechnikája jobbításának a lehetőségét,
> amit elsősorban az óránkénti 25-szörös levegőcsere mértékadó
> megnövelésével tervezünk elérni.
> 
>  
> 
> Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk.
> Cégünk valamennyi járművén kívánunk mindig biztonságos, balesetmentes
> közlekedést.
> 
>  
> 
> Budapest, 2006. augusztus 10.
> 
>  
> 
>  
> 
> Üdvözlettel:
> 
> Szüts Katalin
> 
> ügyfélszolgálat-vezető
> 
>  
> 
>  
> 
>  
> 
> 




More information about the Elektro-etc mailing list