[elektro-etc] HUSZTI ANDRÁS VÁLASZ
Huszti Andras
kyrk at villamvadasz.hu
Thu Aug 10 12:44:37 CEST 2006
2006-08-10, cs keltezéssel 11:00-kor Ügyfélszolgálat BKV Rt. ezt írta:
>
> ______________________________________________________________________
> From: Ügyfélszolgálat BKV Rt. <KI_UeGYFELSZOLAT at bkv.hu>
> To: Huszti Andras <kyrk at villamvadasz.hu>
> Subject: HUSZTI ANDRÁS VÁLASZ
> Date: Thu, 10 Aug 2006 10:58:44 +0200
>
>
>
> Huszti
> András ügyszám: 5312 / 2006.
>
> Huszti Andras [kyrk at villamvadasz.hu]
>
>
>
> Tárgy: tájékoztatás
>
>
>
>
> Tisztelt Huszti András Úr!
>
>
> Köszönjük Társaságunkhoz érkezett levelét.
>
>
>
> A körúti villamos peronok átépítésre kerültek. Az átépítés során a
> megállóhelyi peronok arculata is megváltozott. Szeretnénk tájékoztatni
> arról, hogy a megállókban elhelyezésre került utasvárókat a Fővárosi
> Önkormányzat, mint tulajdonos, pályázati kiírás alapján választotta
> ki. A megállóhelyek átépítésére készült tervek egységes peron
> kialakításokat tartalmaztak, melyet a Fővárosi Közgyűlés
> Várostervezési és Városkép-védelmi Bizottsága ilyen formában
> engedélyezett. Utólagosan az utasváró szerkezetének változtatására
> nincs mód.
>
> Szíves tájékoztatására elmondjuk, hogy a megállóhelyek kialakításával
> kapcsolatosan, 2006. május 22-én készített gyors közvélemény kutatási
> eredmények alapján, Budapest lakosságának 80-90%-a elégedett volt.
>
> A 4-es 6-os villamosok napközbeni csúcsidőn kívüli közös követési
> ideje 3-4 perc tehát tartós várakozás nincs az utasvárókban.
>
>
>
> Arra a kérdésére, hogy miért nincs a Combino villamosban
> légkondicionáló a következőt válaszoljuk:
>
> * a 4-6-os villamos vonalon átlagosan 400 méterenként megálló
> van, ahol nyolc nagyméretű ajtó - a két megálló közötti
> járműhaladással azonos ideig - tárva van,
> * amíg a jármű áll, a légkondicionáló nem, vagy csak
> „alapjáraton” üzemeltethető, mert a nagy áramfelvétel a felső
> vezeték és a csúszószén között felmelegedést, beégést okoz,
> tehát ilyenkor hatástalan,
> * utasaink a nyitott ablakokat kedvelik, a légkondicionálás
> ennek ellentmond,
> * Budapesten a kánikulaihoz közelítő napok száma nem éri el a
> harmincat, és 330 napon a több mint egy tonna / 1,4 t /
> tömeget - anélkül, hogy funkciója lenne - cipelnünk kell, a
> berendezést egész évben karban kell tartani, stb.,
> * a légkondicionáló áramfelvétele meghaladja a jármű fűtéséhez
> szükségest,
> * ezen a vonalon egy-egy utas átlagosan 4-5 megállót utazik,
> hozzávetőleg 8 percet tölt el a járművön,
> * a légkondicionáló beépíttetése két milliárd forinttal
> megnövelte volna a projekt költségét (Egyébként ennyi pénzért
> például még 2,5 villamost, vagy 30 új csuklós Volvo buszt
> lehetett volna vásárolni.),
> * vizsgáltuk a mi klímánkhoz hasonló európai városok szokásait
> abból a szempontból, hogy ahol a közelmúltban új villamosokat
> helyeztek üzembe, alkalmaztak-e klímaberendezést? Azt láttuk,
> hogy Bécs, Düsseldorf, Augsburg, Potsdam például nem alkalmaz,
> és még sokan mások sem,
> * végül a budapesti villamosok klíma nélküli kialakítása helyett
> a kellemes hőérzet elérése érdekében 28 db, biztonsági
> szempontból még megengedhető legnagyobb nyitható
> ablakfelületet, a járművet érő napenergiából származó
> hősugárzás 65%-át elnyelő sötétített és belülről
> kényszerszellőzéssel öblített ablak- és ajtófelületeket és
> ezzel együtt 25-szörös óránkénti levegőcserét biztosító
> rendszert építtettünk a járműbe.
>
>
>
>
> Az Ön és más utasok észrevételei és saját megfigyelésünk alapján
> vizsgáljuk a villamos levegőtechnikája jobbításának a lehetőségét,
> amit elsősorban az óránkénti 25-szörös levegőcsere mértékadó
> megnövelésével tervezünk elérni.
>
>
>
> Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk.
> Cégünk valamennyi járművén kívánunk mindig biztonságos, balesetmentes
> közlekedést.
>
>
>
> Budapest, 2006. augusztus 10.
>
>
>
>
>
> Üdvözlettel:
>
> Szüts Katalin
>
> ügyfélszolgálat-vezető
>
>
>
>
>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list