[elektro-etc] Combino... Villamosmegallo
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Aug 10 09:54:57 CEST 2006
Acs Gabor wrote:
> Fiatalok... az én nagyobbik fiam is olyan, mint egy zsák krumpli, vagy
> valami hervadt növény. Nekidől mindennek, kitámasztja magát, aztán
> elborul. Jóval 180 centi fölött, lehetne egy kőkemény, sportos valaki.
> De a trendi a félig letolt nadrág, a műlazaság, műkócosság,
> energiaital, 250 ezer színű kijelző a mobilban.
Így van, de ez hülye trendi. A pc előtt ülve nem lehet sportossá válni. Nem
is kell különben, csak legyen mindenkinek a saját súlyához való ereje. Pl ha
fára mászna, legyen annyi biztonságérzete, hogy meg tud kapaszkodni, ha
letörne alatta az ág. Nekem gyanús, hogy manapság egy átlagfiú se bírná el
magát egy kézzel lógva valamin. Ha hirtelen kell, talán még két kézzel lógva
sem. :) Megnézném azt is, hányan tudnak egylábbal felállni guggolásból.
Legyen az asztal széle is akár. (Megfelel annak, hogy a nyakába ül egy
csajszi, miközben ő guggol, és onnan felállni.)
Szerintem kétfelé ment a tábor. Az egyik fele fut, edzőterembe jár,
kifejezetten ráhajt, hogy sportos legyen, a másik az, amilyen a fiad, a
collstok trendi. Megáll, aztán összecsuklik, mert az a trendi. :-) Vékonyan,
lazán, hajlékonyan is lehet valaki sportosabb. Pl egy barlangász nem lehet
izompacsirta, nem fér be a lyukon. Azért még valszleg fel tud mászni egy
kötélen függeszkedve, ha nem is százmétereket.
> Megállóban egyébként álltam már későősszel hajnalban, csípős szélben,
> akkor jól jött volna egy kis védettebb rész.
Nekem is vannak emlékeim: szintén késő ősszel hegymenetben szembeszéllel
menni az oviba a gyerekekért. A havas trutyi a homlokomon olvadt el, azt
hittem, lefagy az egész fejem. De jó lett volna egy autó! :-) Ma már a
szegényebb családok között se ritka, hogy autóval hozzák-viszik a gyerkőcöt.
A tömegközlekedés szerintem nem szociális kérdés ma már. Legalábbis nem
zömmel az. Azért mennék bkv-val doldgozni itt Bp-en, mert a belvárosban az
istennek se lehet normálisan és olcsón parkolni. Vagy mert közel van. Végül
és tán utolsó sorban azért, mert így esetleg olcsóbb. Miért olcsóbb? Mert
támogatott a bkv, nem kell árában kifizetnem a jegyet. Ha ki kéne, lehet,
hogy az autó lenne az olcsóbb. Amit megértek, mert nincs kizárva, hogy jobb
az 1ember/1autó tömegarány is, mint az 50 ember/ 1 villamos tömegarány,
ráadásul a villamos és a busz lépten-nyomon meg kell álljon, az autó meg
csak normál esetben csak a céljánál. Az autóhoz nem kell vezérigazgató,
irodaház, külön sofőr (max Hajdú Csabának :-) ), sín, felsővezeték, remiz
vagy hogy írják, egy halom léhűtő, akiket el kell tartani... Lehet, hogy az
amcsik tudnak valamit, hogy nem a tömegközlekedésre hajtanak, hanem mindenki
autóval jár, aki nem vezet, az meg taxival? Persze náluk nincs vízfej
főváros. Arrafelé tudtommal a vonat drágább, cserébe roppant kényelmes, a
seggét kinyalják az utasnak, és sokkal gyorsabb is, mint az autó. De
leginkább repülnek, ha messzebb kell menni, és a repülőtéren autót lehet
azonnal bérelni, olyat, amiben van gps, és idegenként is odatalál az
uticéljához. (Ezt konkrétan mesélte valaki, aki még sosem járt előtte az
usában, és kiküldték multitól.)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list