[elektro-etc] OT gyorshajtás
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Wed Aug 9 02:45:24 CEST 2006
jhidvegi wrote:
> Nagy Jojart Janos wrote:
>
>> A szarnyprofil alul lapos felul pupos. Igy felul nagyobb az aramlasi
>> sebesseg, kovetkezeskepp kisebb a nyomas.
>
http://www.gmecca.com/byorc/images/liftdownforce.gif
ez eleg egyertelmu - kb ez a valosag .
> Az már nem is számít, hogy áll? Nem inkább olyasmirol van szó, mint
> akár egy turbinalapátnál vagy légcsavarnál? Hogy a kanalas, vagy akár
> sík belso rész direktben terel, légtömegek irányát változtatja meg,
> míg a másik rész csak azért kell, mert nem lehet a szárny teljesen
> vékony, sík?
lehet mindketto . az aerodinamikai forma es az allasszog ket teljesen
fuggetlen kerdes .
> Vannak vékony, tök sík szárnyak is. Azok - a fenti elven - nem is
> muködhetnének. A szitaköto pl valahogy mégis muködik. :) Vagy az
> ultrakönnyu gépek, és még sokminden más is. Pl a nagygépek szárnyai
> végén lévo lapátok, nemtom a nevüket. Vagy érdekes módon a faroknál
> lévo szárnyakkal lehet föl is, le is erot kifejttetni.
igazad van . egy lapat allasszoge szamit - tehat ha tudnal egy olyan
autot csinalni aminek az allasszoge allithato lenne akkor letre lehetne
hozni azt az allapotot ahol kiegyenlitene - de ha egy tokeletesen
vizszintes autot kepzelsz el , aminek domboru a teteje akkor az emelni
fog , a profil miatt .
ha epitesz egy teljesen sik szarnyat akkor oriasi legellenallast general
szubszonikus sebessegeknel , tehat hasznavehetetlen lenne . ha ezt
szitakoto meretekben valositod meg akkor millio modon valtozik az
aerodinamika . orvenyekkel bonyolitva a rovarszarnyak kb a fanwing
mintajara mukodnek
http://www.fanwing.com/
ennek a mukodese messze mas mint a mai szarnyake , nem is azonos az elve .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list