[elektro-etc] OT gyorshajtás

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Wed Aug 9 02:45:24 CEST 2006


jhidvegi wrote:

> Nagy Jojart Janos wrote:
>
>> A szarnyprofil alul lapos felul pupos. Igy felul nagyobb az aramlasi
>> sebesseg, kovetkezeskepp kisebb a nyomas.
>
http://www.gmecca.com/byorc/images/liftdownforce.gif
ez eleg egyertelmu - kb ez a valosag .

> Az már nem is számít, hogy áll? Nem inkább olyasmirol van szó, mint 
> akár egy turbinalapátnál vagy légcsavarnál? Hogy a kanalas, vagy akár 
> sík belso rész direktben terel, légtömegek irányát változtatja meg, 
> míg a másik rész csak azért kell, mert nem lehet a szárny teljesen 
> vékony, sík?

lehet mindketto . az aerodinamikai forma es az allasszog ket teljesen 
fuggetlen kerdes .

> Vannak vékony, tök sík szárnyak is. Azok - a fenti elven - nem is 
> muködhetnének. A szitaköto pl valahogy mégis muködik. :) Vagy az 
> ultrakönnyu gépek, és még sokminden más is. Pl a nagygépek szárnyai 
> végén lévo lapátok, nemtom a nevüket. Vagy érdekes módon a faroknál 
> lévo szárnyakkal lehet föl is, le is erot kifejttetni.

igazad van . egy lapat allasszoge szamit - tehat ha tudnal egy olyan 
autot csinalni aminek az allasszoge allithato lenne akkor letre lehetne 
hozni azt az allapotot ahol kiegyenlitene - de ha egy tokeletesen 
vizszintes autot kepzelsz el , aminek domboru a teteje akkor az emelni 
fog , a profil miatt .
ha epitesz egy teljesen sik szarnyat akkor oriasi legellenallast general 
szubszonikus sebessegeknel , tehat hasznavehetetlen lenne . ha ezt 
szitakoto meretekben valositod meg akkor millio modon valtozik az 
aerodinamika . orvenyekkel bonyolitva a rovarszarnyak kb a fanwing 
mintajara mukodnek
http://www.fanwing.com/
ennek a mukodese messze mas mint a mai szarnyake , nem is azonos az elve .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list