[elektro-etc] OT gyorshajtás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Aug 8 22:33:41 CEST 2006


SZIGETI Szabolcs wrote:

> Ladával is lehet akkor kárt okozni, mint egy Smercivel. Az amerikai
> megoldásban én kötöm a bizotsítást, és akármelyik kocsiban ülök,
> akkor érvényes. Miután úgyis csak egy kocsit tudok egyszerre vezetni
> (persze állambácsi és abiztosítók nem tudnak szakítani a több kocsi
> után.)

Ez nekem pl azért volna nagyon megnyugtató, mert így tarthatnék 2 autót is. 
Egy, amivel járok-kelek általában, a másik tartalék, ha ezzel baj volna. 
Vagy olyan elv is bejöhet, hogy egy kisebb, amivel az ember jön-megy, nem 
kell vele szállítani, egy nagyobb, amibe sokminden belefér.

De így nincs kedvem két autót tartani.

> Más kérdés, hogy pl. ott abszolút értelmesen vannak kitáblázva. ha
> 90-ről jön a 70-es tábla, akkor tudtam, hogy vissza kettőbe, mert jön
> a hajtűkanyar :-)

Nálunk ugyanezért kiraknak jó esetben egy 50-es táblát, rosszabb esetben egy 
40-eset vagy 30-asat. Agyrém. Az benne a gáz, hogy néha a tábla jól van 
kirakva. Általában 70-80-nal bevehető az a kanyar biztonságosan, aminél 
kirakják a 40-es táblát, és mindegy, milyen autóval. Néha viszont valóban 
csak 40 körül vehető be a kanyar. Ha az ember megszokásból beleszáll akár 
60-70-nel, meglepődik, és akkor még jól járt. :-)

A táblázóknak nincs valami műszaki mérce, hogy x görbületi sugárhoz y tábla 
tartozik?

Kivéve talán a teljesen beláthatatlan kanyarokat, ahol nem az számít, hogy 
mennyivel lehet bevenni biztonságosan, hanem hogy a belátható útszakaszon 
mennyivel lehet megállni. (lerobbant autó a kanyarban nem látható helyen).

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list