[elektro-etc] OT gyorshajtás
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Tue Aug 8 13:29:25 CEST 2006
Ja, hogy nem pesten. Mert pl egy utfelujitast siman kitablaznak 30-ra, es ejjelnappal harminc, pedig ejjel a kutya nem dolgozik, es meg szet sem szedtek az utat. Aki ott 40-el megy, az veszelyforras.
Tanulsagos tortenet kezdo korombol: Szuk utca, korhaz, 30-as tabla. Jobbrol parkolo autok. Egy faszi seggel az uton konyokol befele egy parkolo auto ablakan, szembol jon az ifa. Nyomok egy koveret, hogy meg mielott az ifa ideer elmenjek a csorikam mellett. Szokasos nem?
A csorikam a trafipaxos rendorauto ablakan konyokolt befele, es targyalta hogy mi legyen a feljelentessel. A kovergazos elkerulo manover miatt 51-el lettem rajta a foton.
vajk
----- Original Message ----
From: Bamer Balazs <bamer at db.bme.hu>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Tuesday, 8 August, 2006 11:55:34 AM
Subject: Re: [elektro-etc] OT gyorshajtás
Szervusz Vajk!
>> Abba azért elég sok belefér, előzni is lehet. Én is vezetek, nem olyan
>> iszonyat nehéz "teljesen" betartani, ez pedig végképp betartható.
>
> mentel mar 30-as ovezetben 50-el? vagy 40-es tablanal 60-al?
Nemigen. Én egy éve vezetek rendszeresen, és nem merek túl gyorsan menni,
mert nincs akkora gyakorlatom. Ennek ellenére előzésnél visszakapcsolok,
és eddig minden veszélyhelyzetből (hülye rosszul előz, kerül ki valamit,
figyelmetlen gyalogos) úgy sikerült kijönni, hogy nem volt necces a
helyzet. Egyszer kellett sietni, akkor én is hetvennel mentem át a
falvakon, de hajnalban volt, amikor kevés gyerek szaladgál az utcán.
Inkább fogyasztásra optimálok, mint sebességre. Lehet, hogy hülye vagyok,
de nekem ez elég. Ja, a jogsim tizenegy éves, csak Pesten nem volt kedvem
vezetni.
> engem meg az zavarna iszonytatoan ha a rendoroke lenne. pedig asszem az
> ovek. gondold meg, a rendor ehenhalna ha mindenki szabalyos lenne?? a
> rendornek az lenne az erdeke hogy gyorshajts es fizess! pedig az kellene
Nemrég egy rádióműsorban mondták, hogy nem az övék. Különben érdekes
játékelméleti kérdés. Ha az övék, és föltesszük, hogy korrekt módon
dolgoznak, akkor érdekük alacsony költségen minél többet mérni, minek
hatására lehetőleg sok gyorshajtót elkapnak. Ha jól vannak belőve a
büntetések, ez az emberek jelentős részének visszatartó erő lesz, és
csökken a gyorshajtás. Persze amíg ez az emberek "vérévé nem válik",
rendszeresen fönntartandó, nem úgy, hogy csak hetente egyszer látni
mérést.
Bajorországban korábban a magyarhoz hasonló viszonyok uralkodtak, a
rendőrség bekeményített (bennszülöttek mesélték). Ma már olyan szabályos
és előzékeny mindenki, hogy öröm nézni. Igaz, én bicikliztem ott, és a
kerékárosokkal szemben különösen rendesek.
szia: Balázs
More information about the Elektro-etc
mailing list