[elektro-etc] OT gyorshajtás
SZIGETI Szabolcs
szigi at ik.bme.hu
Tue Aug 8 12:18:19 CEST 2006
Hali!
Ez addig működne, amíg e,lőször beléd nem száll egy nagyértékű kocsi, ami
egy nullás kft nvén van és egy papíron minimálbért sem kereső, vagyontalan
vállakozó vezeti. Na rajta hatsad be a károdat!
Szóval kell az a akötelező, csak nekem sokkal sziompatikusabb az ameriaki
fajta, amikor nem autóra, hanem személyre kötik. Eleve baromság, hogy a
kocsitól függ a kötelező mértéke, pedig egy szakadt Ladával is lehet akkor
kárt okozni, mint egy Smercivel. Az amerikai megoldásban én kötöm a
bizotsítást, és akármelyik kocsiban ülök, akkor érvényes. Miután úgyis csak
egy kocsit tudok egyszerre vezetni (persze állambácsi és abiztosítók nem
tudnak szakítani a több kocsi után.)
Szóval egyszerő: jogsihoz kellene a kötelező, ha nem akarok vezetni, akkor
leadom a jogsit, és addig nem kell fizetnem.
A kocsielkobzásról: aszt hiszem franciáknál ezt úgy oldották meg, hogy
súlyos szabálytalanság esetén bűnjelként lefoglalják a kocsit. Ha céges
kocsi volt, hát majd a cég meggondolja, hogy mikor alalmazza újra a
gyorshajtót.
Más kérdés, hogy pl. ott abszolút értelmesen vannak kitáblázva. ha 90-ről
jön a 70-es tábla, akkor tudtam, hogy vissza kettőbe, mert jön a hajtűkanyar
:-) Egyébként mindenki (pár német se*gfej kivátelével) tartotta a
sebességkorlátozást, mégis tökéletesen lehetett haladni. Tömött úton is
megvolt az átagsebesség, mert senki nem tartott fel senkit, mindenki fuygelt
a másikra.
Szabolcs
----- Original Message -----
From: "Bamer Balazs" <bamer at db.bme.hu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Tuesday, August 08, 2006 11:00 AM
Subject: Re: [elektro-etc] OT gyorshajtás
Szervusz Dexter!
> csik nincs meg) akkor lenyegesen lassabban hajt . a vegeredmeny az hogy az
> autosok elkezdtek a satufek abs , legzsak , biztositora alapozva
> kozlekedni .
Na ez az. A kötelező biztosítás is nagyon a bögyömben van. Miért kötelező?
Ez azt bünteti, aki balesetmentesen közlekedik, és megkönnyíti a
felelőtlenek dolgát. Lehessen biztosítást kötni, aki nem köt, bizonyos
értékhatárig (akár pár milla) téríti az esetleg okozott kárt. Ha el kell
adni a házát, hát azon az áron. Akinek pedig nem négymilliós, hanem
tízmilliós kocsiját törik össze, az nem kapja meg a teljes összeget, mert
mondjuk négynél plafon van. Ha ennyit költ a kocsijára, vállalja ő a
kockázatot, ne én a befizetett biztosítási díjamban.
szia: Balázs
More information about the Elektro-etc
mailing list