[elektro-etc] OT gyorshajtás
charles hoss
dexter at bekesnet.hu
Tue Aug 8 12:15:54 CEST 2006
jhidvegi wrote:
> charles hoss wrote:
>
>> azert egy kicsit tulegyszeruseted a dolgot : a fek minosege szamit a
>> megallaskor - ha nem eloszor , akkor a tizedik alkalommal - ha nem igy
>
>
> Na persze, a féktávolságban számít. A fékútban nem. Ha a fékútban is
> számít, akkor nagy gáz van.
???
a fektav a fekezes megkezdesetol a megallasig megtett ut - ez csak a
reakcioidoben mas a fekuttol nem ?
egyebkent gondolj bele : autofejlesztes - a fek nem valtozik , de teszel
ra abs-t (eleg gyakori) az a fek ami barmikor blokkolora kepes fekezni a
kereket , most nem ezt teszi , hanem elkezdi eldisszipalni a mozgasi
energiat - a leheto legrovidebb ido alatt - igy lehet tulmelegiteni a
feket ugy hogy lenyegeben nem valtozott sem az auto tomege sem a
fekrendszer
>
>> a leszoritoero viszont semmit nem szamit emberi temponal a legtobb
>> auto raadasul pont az ellenkezojet termeli - lasd audi tt.
>
>
> Ne viccelj már! Szinte minden autónak olyan motorháztetője van, ami
> előre lejt, és m2 nagyságrendű felülete van.
??? es ez mit jelent ? az autora vetitve ennek ellenere felhajtoero
kepzodik a bernoulli elv alapjan .
a lejtos motorhazteto vagy onmagaban kepes leszoritoerot kepezni (ha
autot nem szerelsz ra) vagy hangsebesseg felett ahol a bernoulli elv mar
nem el .
> Már a zsigulihoz képest is érezhető a leszorítóerőbeli különbség,
> amikor hirtelen kormánymozdulatot tesz az ember.
mire gondolsz ? kis sebesseg vs nagy sebesseg vagy lejtos es nem lejtos
auto ?
ez utobbi nem ervenyes , az elozot pedig erezheted , de a forgo tomegek
tehetetlensege miatt nem el .
> Egy "emberi" 100-as tempónál már egész tisztességes leszorítóerőt
> termel elől a motorháztető meg a szélvédő együtt. Nem tudnék mondani
> számot, de sejtésem szerint akár 80-120 kilós erőnek is megfelelhet.
most nincs idom megkeresni a net-en az errol szolo tanulmanyt , de a
lenyege kb ennyi :
az auto alatti es feletti levego bernoulli folytonossagi torvenye miatt
ugyanannyi ido alatt halad el - felul lenyegesen nagyobb utat tesz meg ,
tehat a sebessege megno - igy csokken a nyomasa - tehat a kocsi feletti
vakuum a sebesseg novekedesevel felhajtoerot termel . normal utcai
autoknal kb 300 -400 korul egyenlo a felhajtoero a jarmu sulyaval .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list