[elektro-etc] OT gyorshajtás

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Tue Aug 8 10:59:55 CEST 2006


jhidvegi wrote:

> Auth Gábor wrote:
>
>>   Ebbe azért a leszorítóerőn túl jelentősen beleszól az is, hogy
>> mekkora felületen szorítja le,
>
>
> Mondtam, hogy a leszorítóerőt felejtsük el. Az autókban az van, a 
> kamionban nincs.
>
> Vagy a kerekeket leszorító erőre gondolsz? Mert nehogymá az számítson!
>
>> hogy négy vagy nyolc kerék, teszi ezt,
>
>
> Ez se számít.
>
>> hogy mekkora a féktárcsa és mennyire tudják fékezés közben hűteni,
>> mekkora a fékpofa... satöbbi. Sportautókon is előfordul már víz- vagy
>> olajhűtéses féktárcsa, kamionoknál találni ilyet.
>
>
> Ezek érdekes dolgok, de nem befolyásolhatják a fékutat. Azt csak az 
> befolyásolhatja, hogy milyen a gumi és az út anyaga, a kettő 
> kapcsolata, és hogy az egyes kerekek az ő terhelésükkel arányos 
> féknyomatékot kapnak-e, tehát a fékerőelosztás.
>
> Remélem, nem vagy annak a közkeletű félreértésnek az áldozata, hogy 
> minél nehezebb egy jármű, annál tovább tart megállítani?! :) 

azert egy kicsit tulegyszeruseted a dolgot : a fek minosege szamit a 
megallaskor - ha nem eloszor , akkor a tizedik alkalommal - ha nem igy 
lenne akkor meg ma is minden auton dob vagy szijas fek lenne .
a leszoritoero viszont semmit nem szamit emberi temponal a legtobb auto 
raadasul pont az ellenkezojet termeli - lasd audi tt.

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list