[elektro-etc] OT gyorshajtás
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Aug 8 10:42:17 CEST 2006
Auth Gábor wrote:
> Ebbe azért a leszorítóerőn túl jelentősen beleszól az is, hogy
> mekkora felületen szorítja le,
Mondtam, hogy a leszorítóerőt felejtsük el. Az autókban az van, a kamionban
nincs.
Vagy a kerekeket leszorító erőre gondolsz? Mert nehogymá az számítson!
> hogy négy vagy nyolc kerék, teszi ezt,
Ez se számít.
> hogy mekkora a féktárcsa és mennyire tudják fékezés közben hűteni,
> mekkora a fékpofa... satöbbi. Sportautókon is előfordul már víz- vagy
> olajhűtéses féktárcsa, kamionoknál találni ilyet.
Ezek érdekes dolgok, de nem befolyásolhatják a fékutat. Azt csak az
befolyásolhatja, hogy milyen a gumi és az út anyaga, a kettő kapcsolata, és
hogy az egyes kerekek az ő terhelésükkel arányos féknyomatékot kapnak-e,
tehát a fékerőelosztás.
Remélem, nem vagy annak a közkeletű félreértésnek az áldozata, hogy minél
nehezebb egy jármű, annál tovább tart megállítani?! :)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list