[elektro-etc] OT gyorshajtás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Aug 8 10:42:17 CEST 2006


Auth Gábor wrote:

>   Ebbe azért a leszorítóerőn túl jelentősen beleszól az is, hogy
> mekkora felületen szorítja le,

Mondtam, hogy a leszorítóerőt felejtsük el. Az autókban az van, a kamionban 
nincs.

Vagy a kerekeket leszorító erőre gondolsz? Mert nehogymá az számítson!

> hogy négy vagy nyolc kerék, teszi ezt,

Ez se számít.

> hogy mekkora a féktárcsa és mennyire tudják fékezés közben hűteni,
> mekkora a fékpofa... satöbbi. Sportautókon is előfordul már víz- vagy
> olajhűtéses féktárcsa, kamionoknál találni ilyet.

Ezek érdekes dolgok, de nem befolyásolhatják a fékutat. Azt csak az 
befolyásolhatja, hogy milyen a gumi és az út anyaga, a kettő kapcsolata, és 
hogy az egyes kerekek az ő terhelésükkel arányos féknyomatékot kapnak-e, 
tehát a fékerőelosztás.

Remélem, nem vagy annak a közkeletű félreértésnek az áldozata, hogy minél 
nehezebb egy jármű, annál tovább tart megállítani?! :)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list