[elektro-etc] Combino...
Zoltán Riba
zriba at publicis.hu
Tue Aug 1 13:45:51 CEST 2006
A combinók így is késve érkeztek, mert át kellett építeni
őket, ezért lehetnek az üzemzavarok talán.. ellentételezésként
kapta a BKV a Volvo buszokat tavaly.
Az oszlopok pedig tényleg át voltak rozsdásodva, azon a hétvégén
pont arra jártunk, mentünk a Hajósba és borzadva láttam, hogy a
falvastagság max 2 mm lehetett.
A talpnál lévő csavarokat olyan rozsda borította, mint a ahogy a
rétestészta lapjai állnak, csak sejteni lehetett az eredeti
körvonalukat. De nem itt törött el az oszlop, hanem a talptól úgy
20-30 mm-re. Fémes részt nem igen láttam, csak rozsdát.
RZ
On Aug 1, 2006, at 12:11 PM, jhidvegi wrote:
> Krizsán Zoltán wrote:
>> Nekem az nem világos, hogy most ezekből a sz at rokból ezek az első
>> piacra dobott példányok , vagy kismilió futkos már belőllük a
>> világban?
>
> Lehet, hogy nem szarok, csak még nagyon újak. Ide lettek tervezve,
> tehát nem futkos belőlük sehol.
>
> Szerintem ott lett elbaltázva, hogy nagyképű a cég. Nehogymá
> legyenek problémák vele alapon helyből letelepítették élesben.
>
> A másik lehetőség a szabotázs. Kismillió okból történhet,
> akár személyes, akár politikai, akár konkurrencia, mittudomén.
> Pl az oszlopkidőlés is lehetett ilyen. Nem jók azok az oszlopok,
> az evidens, de ha megmérték, hogy az adott terhelést bírja,
> attól még szereléskor meg lehet azt úgy tépni egy pillanatra,
> hogy elhagyma magát azonnal, csak akarni kell. :-) De ez is csak
> elvi lehetőség. És, ha így volt, akkor is jobb, hogy kidőlt,
> mert kidőlhetett volna üzem közben is később, pl télen, amikor
> rövidebbre húzódnak össze a madzagok.
>
> Biztos nem fogják nyilvánosságra hozni, de nagyon kíváncsi
> volnék, hogy a combinók főáramkörileg hibásodtak-e meg (a
> chopperek), vagy valami számtech/vezérlőköri hiba történt-e.
>
> hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list